MMNieuws Volgende MaandIn 2003 zijn enkele themanummers van MMNieuws zeer positief door de lezers ontvangen en daarom herhalen we deze themanummers in 2004. Dit zijn de themas Jongerenmarketing, Erfgoed, Festivals en Evenementen en (Cultuur en) Internet. Daarnaast...
Lees meer
Cultuurparticipatie en maatschappelijk kwetsbare groepen
Zowel binnen de sociale als de culturele sector bestaat heel wat ervaring en expertise op het vlak van cultuurparticipatie en maatschappelijk kwetsbare groepen. Tegelijkertijd is er grote nood aan uitwisseling van informatie binnen en tussen die sectoren. De vraag hoe...
Lees meer
Coda: vier cultuurinstellingen onder een dak
Carin Reinders is sinds twee jaar direc- teur van CODA (Cultuur Onder Dak Apeldoorn), de organisatie waarin het Apeldoorns Museum, de openbare bibliotheek en het stadsarchief zijn opgegaan. CODA huist in een spiksplinternieuwe behuizing in het Cultuurkwartier, van...
Lees meer
Leeswijzer: Het Ruhrgebied als evenement Rubriek: Leeswijzer
Naar aanleiding van: Besucherzentrum Zeche Zollverein XII/ Walter [news@route-industriekultur.de] Dankzij bovenstaande digitale nieuwsbrief heb ik een expositie van de Amerikaanse videokunstenaar Bill Viola gezien in het Gasometer (Oberhausen), een zeldzaam mooi...
Lees meer
Leeswijzer: Marketing en het falen van stedenbouw Rubriek: Leeswijzer
Het kan in Almere en Er gaat niks boven Groningen zijn voorbeelden van Nederlandse promotieslogans die aangeven dat de bedenkers ervan volstrekt geen notie hebben wat steden nou zo interessant maakt voor bijvoorbeeld potentile stedelingen als toeristen en...
Lees meer
www.knpsl.krnt.nl/cultuur over doelgroepen
Hieronder vindt u een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers over het thema doelgroepen. Noodklok voor nationale muziek: Nederlandse muziek met marktaandeel van 17 procent in gevarenzoneSOS. Het logo van de conferentie Music in Europe: Sound or...
Lees meer
Artists on the Move, ook virtueel
Het internationale verkeer van cultuur staat of valt bij informatie-uitwisseling. Of het nu een tournee van een operagezelschap door Oost-Europa of een fotograaf die exposeert in Brazili betreft, het wiel (of tenminste een spaak ervan) is vaak al een keer uitgevonden....
Lees meer
CRM-workshops 2005: van prioriteit naar klantintimiteit
In 2004 verrichtte NHTV Internationale Hogeschool Breda onderzoek naar toepassingen van Customer Relationship Management in diverse vrijetijdsectoren. Hieruit bleek dat sommige poppodia en bioscopen geen of een beperkte database hanteren. Theaters hebben in veel...
Lees meer
Ambrassadeurs; Over jongeren, cultuur en communicatie
Op uitnodiging van het Bureau Promotie Podiumkunsten hield Franky Devos tijdens de Publiciteitsbeurs op 14 maart jl. een lezing over jongeren, cultuur en communicatie. Zijn referaat bouwt verder op zijn boek Ambrassadeurs, dat hij schreef in opdracht van CultuurNet...
Lees meer
Creativiteit in werksituaties; Hoe word ik een hemelbestormer (en geen luchtfietser)?
Iedereen zoekt zo nu en dan naar frisse ideen om zijn werk een impuls te geven. Vaak denken we dat ideen ver van ons af liggen. Volgens Stan Boshouwers is dat niet zo. We kunnen goede ideen leren zien en hiervoor onderscheidingsvermogen ontwikkelen. Iedereen is in...
Lees meer