Selecteer een pagina

Algemeen

Sterker worden door sponsor- en fondsenwerving

Sponsor- en fondsenwerving als strategisch marketinginstrument Menigeen in de culturele wereld beschouwt het werven van sponsors, ofwel zelf actief op zoek gaan naar extra – private gelden, als noodzakelijk kwaad. Maar wie planmatig aan de slag gaat, kan er een... Lees meer

Het web in dienst van de cultuurgeschiedenis

Vele musea en gemeenten hebben bij ons aangeklopt met de vraag hoe we aan de hand van bronnen die aanwezig zijn in een stad een levensverhaal neer kunnen zetten. Een biografie aan de hand van een verzameling culturele sporen die werkende en spelende mensen hebben... Lees meer

In het volgende nummer

Het laatste (dubbel)nummer van MMNieuws voor de zomer (4/5) staat in het teken van Festivals en Evenementen. – Met artikelen over gemeentelijk evenementenbeleid, over een Handleiding voor effectenmeting van evenementen, de marketing van festivals, een paar... Lees meer

Kunst en geld = kunst en subsidie

Het maartnummer van Boekman (tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid) gaat in zijn geheel over Kunst en Geld zoals in Nederland gebruikelijk genterpreteerd als Kunst en Subsidie. De vraag die centraal stond was: heeft het Nederlandse subsidiestelsel zijn langste... Lees meer

Het merk Van Gogh

Het Van Gogh Museum is een van de weinige musea in Nederland die merchandising serieus aanpakken. MMNieuws legde daarom Andr Feiner enkele vragen voor over de ontwikkeling van merchandising in de vrijetijds- en amusementsindustrie. Zo vroegen we hem naar de... Lees meer

Erfgoed als bron voor sociale innovatie

Wist u dat de luier n van de meest geavanceerde producten op de markt is? Tenminste als we John Thackara van Doors of perception moeten geloven. Jaren van Research & Development gingen vooraf aan de pamper zoals we die nu kennen. En wat levert het ons op? Een... Lees meer

Cafs en de welvaart der naties

Naar aanleiding van: Engelen, E. & A.-J. Smit (2006), Financile internationalisering en de Zuidas. In: Rooilijn, februari 2006. Schaik, C. van (2004), Among Orangutans. Red Apes and the Rise of Human Culture. Harvard University Press. Dankzij internet zijn... Lees meer

De vijftigplusser verovert de markt

Speciaal voor de vijftigplusser werd in 2002 omroep Max in het leven geroepen. Volgens de voorzitter van de omroep vormen vijftigplussers d doelgroep voor culturele instellingen. Zij hebben tijd en geld om naar kunst te gaan kijken. Bovendien sluiten kunst en cultuur... Lees meer