De afgelopen anderhalf jaar hebben verschillende artikelen in MMNieuws gestaan met als afzender Colin, netwerkorganisatie voor de creatieve industrie van Midden- en West-Brabant. Steeds ging het daarbij over de resultaten van onderzoek dat onder de Colin-vlag...
Lees meer
EEN STATEMENT TER INTRODUCTIE Beseffen brancheorganisaties, koepels en werkgeversorganisaties dat zij deel uitmaken van een Cultureel MKB? Realiseren musea zich dat ze onderdeel zijn van een kennisinfrastructuur? Weten schouwburgen zich verbonden met een sterk...
Lees meer
Het programma Creatief Midden en Kleinbedrijf Utrecht (CMKBU), onderdeel van het Lectoraat Kunst en Economie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, richt zich op het ondersteunen van creatief ondernemerschap door het aanbieden van kennis en het stimuleren van...
Lees meer
Hot items in de wereld van de cultuur ook in de wereld van Cultuur 2.0 zijn op dit ogenblik de termen cultureel en creatief ondernemerschap. In Centraal haalt MMNieuws vier Nederlandse cultureel/creatief ondernemers voor het voetlicht, die actief inspelen op de...
Lees meer
Vaktijdschrift MMNieuws bedient al een jaar of vijf managers en marketeers in de culturele sector en de creatieve industrie. Omdat we benieuwd waren naar de mening van de lezers over de manier van berichtgeving over onderwerpen die in de sector spelen en over de...
Lees meer
Sinds de markt aan de macht is, is emotie de koningin. Sinds de consument het voor het zeggen heeft, probeert hij voor zichzelf te gaan. Geluk staat op zijn verlanglijstje, als koop-en maakbaar artikel, al sinds een jaar of vijftien. Beleving is zijn...
Lees meer
De inkomenspositie van beeldend kunstenaars De nieuwe generatie beeldend kunstenaars is minder dan oudere generaties geneigd om een beroep te doen op financile ondersteuning door de overheid. Zij weten de weg naar de markt vanzelfsprekender te vinden dan hun oudere...
Lees meer
Bij het ter perse gaan van MMNieuws bereikte de redactie het bericht dat de plannen van de gemeente Amsterdam om van de NDSM-werf een centrum voor de creatieve industrie te maken bij de kunstenaars van werf in Amsterdam Noord verkeerd zijn gevallen. De huidige...
Lees meer
Het grootste obstakel bij culturele huisvesting en de hele hetze rond de creatieve klasse is het gegeven dat betrokkenen meestal in parallelle universa opereren. Het zijn de afzonderlijke realiteiten van vastgoedjongens (gemeente of commercieel maakt niet zoveel uit)...
Lees meer
Storytelling has been used from time immemorial, to involve audiences and to communicate values and norms. Previous studies have shown that storytelling is one of the most powerful instruments to bring about a memorable experience. Stories are generally better...
Lees meer