Selecteer een pagina

Algemeen

Meer geld voor e-cultuur

Bij veel beeldend kunstenaars en instel- lingen voor beeldende kunst is nog weinig besef voor de kansen die digitale media, vooral internet, bieden voor culturele vernieuwing, en evenmin voor de rol die culturele instellingen en makers in de informatiesamenleving... Lees meer

CRM bij theaters, poppodia en bioscopen?

Het publiek van culturele organisaties wordt kritischer en stelt steeds meer eisen. Het aanbod in de cultuur- en vrijetijdsmarkt is in de afgelopen jaren verveelvoudigd (De Haan et al, 2003). Het ministerie van OCW stelt minder geld beschikbaar voor de sector... Lees meer

Leeswijzer: Moslimextremisme en oude media

Nederland heeft de laatste weken kunnen voelen wat de clash of civilizations betekent. Een van de kenmerken van deze clash is dat niet alle actoren aan het openbare debat deelnemen. Moslimextremisten discussiren niet met andersdenkenden. Dat is een ramp, want... Lees meer

Rectificatie/aanvulling

In MMNieuws 1 van dit jaar stond het artikel Welke Kant moet het op met de Centra voor de Kunsten? Dit stuk was een vervolg op een expertmeeting georganiseerd door Cultuurnetwerk Nederland in nauwe samenwerking met De Kunstconnectie, wat ten onrechte niet vermeld... Lees meer

Marketing en strategie in de praktijk

Als je binnen de eigen organisatie gaat werken aan een nieuwe marketing- of organisatiestrategie is het geruststellend om terug te kunnen vallen op beproefde modellen. Zo sta je wat sterker. En je hebt het gevoel dat je geen belangrijke zaken over het hoofd ziet.... Lees meer