Ha die Rolf,Vandaag een beeldverhaal. Om mijn digitale camera uit te proberen ben ik afgelopen zondag de Zuidas ingedoken. Thuis had ik mij bedacht dat ik mij wilde richten op de bewegwijzering, ik vroeg me af hoe pijlen naar de verschillende bedrijven zouden zijn...
Lees meer
Opgemerkt rubriek: opgemerkt
Samsonic en Javaanse Jongens: eetcaf als testcase – Sponsormagazine 5, oktober 2002Festivals en evenementen lopen een belangrijke bron van inkomsten mis nu tabaksreclame en -sponsoring verboden zijn. Toch proberen zowel de festivals en de evenementen als de...
Lees meer
Boeken: Economie van het erfgoed rubriek: boeken
The Economics of Heritage, Ilde Rizzo en Ruth Towse (samenstelling en redactie), Edward Elgar (uitgever), ISBN 1 84376 041 X Zonder een doorwrochte kennis van instellingen, organisaties en netwerken, zijn economen niet in staat om recepten te schrijven voor...
Lees meer
Een initiatief met veel potenties: Een Europese primeur: de lerarenkaart
Wat heeft een gratis toegangs- of kortingenkaart voor volwassenen te maken met culturele jongerenmarketing, het thema van dit nummer? Alles, als die volwassenen leraren zijn. Zopas ontvingen de Vlaamse leerkrachten van kleuter- tot hoger onderwijs hun persoonsgebonden...
Lees meer
Hermsen en Polak rubriek: hermsen en polak
Rolf Hermsen (grafisch ontwerper) en Esther Polak (beeldend kunstenaar) bespreken vormgevingskwesties, onderling en met ontwerpers of opdrachtgevers, naar aanleiding van n Nederlands of Vlaams onderwerp. In n moeite door wordt nuttige informatie over de rol van...
Lees meer
Congresagenda rubriek: congresagenda
3 juniAmsterdamAlternatieven voor subsidie in de kunst- en cultuursector; financiering en ondernemerschapInformatie: HOEZO Congressecretariaatwww.elsevierwelzijn.nl4 juniAmsterdamWNR-congres Vereniging voor Auteursrecht (tien jaar Wet op de Naburige...
Lees meer
Uit de bladen rubriek: uit de bladen
De Stichting Collectieve Promotie geluidsdragers stopt na 20 jaar met zijn activiteiten omdat het draagvlak voor de gezamenlijke campagnes steeds beperkter wordt. Mogelijk komen de afzonderlijke partijen nog tot een meer op de huidige marktontwikkeling gerichte...
Lees meer
Cultuur is mensenwerk Focus op congres De Creatieve Stad
Stedelijke ontwikkeling wordt niet meer door de locatie bepaald, maar door creativiteit en doorzettingsvermogen van mensen. Overheden kunnen geen locaties plannen waarop zij creativiteit een kans willen geven. You cannot design a cluster, but you can give good...
Lees meer
Een vriendelijk gezicht is goed voor het imago Op avondlichtjestour door het Botlekgebied
Bedrijfsbezoek als alternatief dagje-uit: Nederlanders blijken zeer genteresseerd te zijn in de geheimen van het poldermodel en andermans beroep. Een bezoek aan een bedrijf is in. Zelfs tegen betaling. Naar het voorbeeld van de Angelsaksische landen is wat wij het...
Lees meer
MMNieuws volgende Maand:
StadsrandenCulturele activiteiten verplaatsen zich van stedelijke centra naar suburbs en stadsranden. Grote amusementsconsortia zoals Time Warner en Endemol koloniseren de publieke ruimte die voorheen voorbehouden was voor cultuurconsumptie. Waar staat de overheid in...
Lees meer