De grens tussen hoge en lage cultuur is steeds meer aan het vervagen. Kunst- en cultuurliefhebbers lijken zich steeds minder aan te trekken van traditionele richtlijnen. Eerst naar Wagner, dan naar Hazes, zo kopte het NRC onlangs in het Cultureel Supplement van...
Lees meer
Leisure mall en retailtainment zijn nieuwe woorden waarmee gewone winkels en winkelcentra worden gekoppeld aan vrijetijdsbesteding, recreatie en toerisme. De samentrekkingen verraden een verschillende herkomst, maar beogen nieuwe functies en betekenissen voor de...
Lees meer
Artikelen over onder meer Het Guggenheim Visioen en Droogmakerijen als cultuur-toeristisch themaCentraal: vier paginas over Leisure education. Wat is dat voor vak? Wat zijn daar de ervaringen mee in Isral en Japan?Congresverslagen over Toeristische Bestemmingen online...
Lees meer
Doelgroepen bestaan niet meer. De moderne consument gedraagt zich grillig, onvoorspelbaar en vooral individueel. Niemand is gabber voor het leven. Een nieuw image is overal te koop en met hetzelfde gemak verschijnt de gabber een dag later op school als Street, of...
Lees meer
Internet is een steeds populairder onderwerp voor symposia. Onlangs werd in Maastricht een symposium gehouden op basis van recent onderzoek dat in opdracht van de Vlaamse regering werd gedaan naar het inzetten van nieuwe media voor promotie van toeristische...
Lees meer
Leeswijzer: Markt, plaats en identiteit
Kenmerkend in de recente en omarmde analyses van de ontwikkelingen in de vrijetijd is de onstuitbare sturing van de koopkrachtige consument bij de inrichting van de publieke ruimte in zowel stad als land. Dat houdt volgens een recente publicatie van de...
Lees meer
Boek: The Value of Things De cultuurindustrie tussen retail en musea
De inleiders van deze lijvige publicatie over de waarde van producten zien het boek als kunstwerk op zich: een compilatie van de historie van het museum en een ontstaansgeschiedenis van het warenhuis, en daar tussendoor een amalgaam van relevante begrippen die in de...
Lees meer
Boek: Help een klant! Help een klant
Help een klant! van Annemiek van Moorst is vooral bedoeld voor organisaties die hun bedrijfsprocessen echt klantgericht willen gaan opzetten. Van Moorst geeft aan hoe je een effectief multimediaalklantencontact-center kunt opzetten en wat de mogelijkheden zijn die de...
Lees meer
MMNieuws volgende Maand:
Artikel: onder meer over het Amsterdam House in New YorkCentraal: ditmaal de twaalfde provinciehoofdstad van Nederland: cultuur en toerisme in AlmereEnqute: onder toeleveranciers van museumwinkelsCongresverslagen: ook hierbij speciale aandacht voor museumwinkels...
Lees meer
Stad en land: Stedelijke netwerken
In de Vijfde Nota op de Ruimtelijke Ordening staat het behouden en verbeteren van de ruimtelijke kwaliteit van stad en land centraal. Het concept stedelijk netwerk wordt in de nota gepresenteerd als een leidend uitgangspunt voor de ruimtelijke organisatie van...
Lees meer