naam: Henk Scholten leeftijd: 54 vorige baan: directeur Stadsschouwburg Utrecht opleiding: Studie geschiedenis en theaterwetenschappen belangrijkste trend: Het cultureel onder-nemerschap wordt steeds belangrijker omdat instellingen zelf voor meer eigen inkomsten...
Lees meer
MMNieuws organiseert met zekere regelmaat Rondetafelgesprekken over belangwekkende en actuele themas voor de culturele en creatieve industrie. De Rondetafelgesprekken zijn een kruising tussen een debat en een brainstorm, waarvoor professionals uit verschillende...
Lees meer
Op 2 en 3 oktober jl. hield de Nederlandse Museumvereniging haar jaarlijkse congres. Musea moeten vechten om de aandacht voor de schaarse vrije tijd van de consument en lijken daar de slag te missen. Tegelijk blijven ze hameren op hun traditionele taak als...
Lees meer
Op 1 oktober jongstleden organiseerde Facta de studiedag ‘De kunst van het cultureel ondernemerschap’ in Felix Meritis te Amsterdam. Doel van de bijeenkomst was de samenwerking tussen instellingen en gemeente te stimuleren bij het vergroten van de eigen...
Lees meer
Rijksmuseum Twenthe wil merk worden
Voor de meeste mensen bestaat er maar n rijksmuseum en dat staat in Amsterdam. Toch denken ze daar in Enschede waarschijnlijk anders over. Voor de meeste mensen bestaat er maar n rijksmuseum en dat staat in Amsterdam. Toch denken ze daar in Enschede waarschijnlijk...
Lees meer
Met Andere Woorden: Dominique Savelkoul, Director of Communicatuins National Gallery London rubriek: Met Andere Woorden
Naam: Dominique SavelkoulLeeftijd: 38Huidige functie: Director of Communications National Gallery LondonVorige functies: Director of Marketing and Development London Philharmonic Orchestra, PR Manager Festival van VlaanderenOpleiding (relevant voor huidige functie):...
Lees meer
Marketing op het internet
Op de recent gehouden publiciteitsbeurs in Amsterdam sprak Edo Zecha, consultant bij Qi, over e-marketing en de toegevoegde waarde van internet. Hij deed daar een poging antwoord te geven op de vraag hoe internetactiviteiten voor kunst en cultuur zo succesvol mogelijk...
Lees meer
Oog om oog rubriek: oog om oog
Beste Esther,Branchevervaging is een relatief modern ontwerpprincipe. Historisch gesproken was er, ruwweg, eerst de mededeling – in den beginne was er het woord, inderdaad – al dan niet met een illustratief plaatje. Toen kwam de metafoor (de parabel in...
Lees meer
Oog om Oog: Op de Zuidas rubriek: oog om oog
Ha die Rolf,Vandaag een beeldverhaal. Om mijn digitale camera uit te proberen ben ik afgelopen zondag de Zuidas ingedoken. Thuis had ik mij bedacht dat ik mij wilde richten op de bewegwijzering, ik vroeg me af hoe pijlen naar de verschillende bedrijven zouden zijn...
Lees meer
Opgemerkt rubriek: opgemerkt
Samsonic en Javaanse Jongens: eetcaf als testcase – Sponsormagazine 5, oktober 2002Festivals en evenementen lopen een belangrijke bron van inkomsten mis nu tabaksreclame en -sponsoring verboden zijn. Toch proberen zowel de festivals en de evenementen als de...
Lees meer