Selecteer een pagina

Algemeen

MMNieuws volgende Maand:

MuseumwinkelsDe ontwikkeling van de museumwinkel; actueel cijfermateriaal; voorbeelden uit de praktijk; wordt er al veel online verkocht?Potentieel in de ouderenmarktVoor de aanbieders van podiumkunsten die streven naar groei van hun bezoekersaantallen biedt de... Lees meer

Opgemerkt: Vakkundig inspelen op trends

Hoe kunnen bedrijven het beste inspelen op trends? Dat legt trendkundige Hilde Roothart uit in het hieronder samengevatte artikel. Fase 1: trendonderzoek: geen navelstaarderijBelangrijk is om niet alleen een sterkte/zwakte analyse van je bedrijf op te stellen, maar om... Lees meer

Podiumkunst als filmspektakel

Staatssecretaris Rick van der Ploeg vond in zijn werkbezoek aan New York, afgelopen najaar, blijkbaar inspiratie voor zijn nota Een ondernemende cultuur. Wij kunnen veel leren over cultureel ondernemerschap, sprak hij, nadat hij een selectie van culturele instellingen... Lees meer

Uit de bladen

Natuurlijk in de schouwburg en de concertzaal, maar ook in het park, of onder een viaduct kunnen nieuwe ontmoetingen tussen cultuurmakers en publiek ontstaan. Met een ander cultuuraanbod een breder publiek bereiken.Uitleg 9, 29 maart 2000Erfgoededucatie is erfgoed n... Lees meer

De culturele omnivoor is in opkomst

De grens tussen hoge en lage cultuur is steeds meer aan het vervagen. Kunst- en cultuurliefhebbers lijken zich steeds minder aan te trekken van traditionele richtlijnen. Eerst naar Wagner, dan naar Hazes, zo kopte het NRC onlangs in het Cultureel Supplement van... Lees meer

Hybride winkelcentrum in Den Haag

Leisure mall en retailtainment zijn nieuwe woorden waarmee gewone winkels en winkelcentra worden gekoppeld aan vrijetijdsbesteding, recreatie en toerisme. De samentrekkingen verraden een verschillende herkomst, maar beogen nieuwe functies en betekenissen voor de... Lees meer

MMNieuws volgende Maand:

Artikelen over onder meer Het Guggenheim Visioen en Droogmakerijen als cultuur-toeristisch themaCentraal: vier paginas over Leisure education. Wat is dat voor vak? Wat zijn daar de ervaringen mee in Isral en Japan?Congresverslagen over Toeristische Bestemmingen online... Lees meer

Visie: welkom in de beleveniseconomie

Doelgroepen bestaan niet meer. De moderne consument gedraagt zich grillig, onvoorspelbaar en vooral individueel. Niemand is gabber voor het leven. Een nieuw image is overal te koop en met hetzelfde gemak verschijnt de gabber een dag later op school als Street, of... Lees meer