19 februariTienenMogelijkheden en grenzen van multimediagebruik in musea; getuigenissen uit de museumwereldInformatie: Culturele Biografie Vlaanderenwww.culturelebiografie.be24 februariLondenMuseums and Galleries Marketing Day 2004Informatie: Arts Marketing...
Lees meer
Doelgroep? Welke doelgroep?
Wie afgaat op de trend kan niet anders concluderen dan dat de toekomst voor de marketeer ligt in een steeds verder gediversifieerde doelgroepenstrategie. Loop maar eens een willekeurige AKO-shop binnen. Daar staat, naast aloude bladen als Libelle, Margriet of...
Lees meer
Inventarisatie marketingnetwerken
MMNieuws maakte voor dit nummer, waarin nieuwe marketingtechnieken centraal staan, een inventarisatie van marketingnetwerken in de Europese cultuursector. Er is een diversiteit aan netwerken met hun eigen doelen, grootte en mate van formaliteit. Hieronder vindt u een...
Lees meer
Congresverslag: Evenementen Beleid en Belang Rubriek: Congresverslag
Festivals en evenementen zijn een hot item. Er vinden op jaarbasis zon 2.500 evenementen plaats, met een bezoekersaantal van 10.000. Onderlinge afstemming en een gedegen evenementenbeleid van gemeenten zijn dan ook twee belangrijke themas die op 13 mei tijdens het...
Lees meer
TiNCK: middelen en mogelijkheden voor marketeers
Eind 2001 richtte de Provincie West- Vlaanderen TiNCK, het Ticket Informatie Cultuur Knooppunt op. Met de creatie van deze structuur schakelde de Provincie haar cultuurcommunicatiebeleid in een hogere versnelling. Gezien de vraag naar een bovenlokaal...
Lees meer
volgende keer MMNieuws 9/10 rubriek volgende keer
Het laatste (dubbel)nummer van MMNieuws (9/10) staat in het teken van Internet, nieuwe media en E-marketing., Veel aandacht zal uitgaan naar de inspanningen die de sector doet om in beeld te komen. We hebben een website, maar hoe bevorderen we het bezoek, hoe kunnen...
Lees meer
Gevaar! ; vijfde Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel
In deze vaste rubriek dit keer een dubbel-interview met Steven Thielemans, directeur Musea stad Antwerpen, en Geraldine Leus, communicatiemedewerker van de Erfgoeddag. Directe aanleiding is de 5e Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel, die op zondag 17 april 2005...
Lees meer
ONLINE CURSUS E-MARKETING: 1, 2005 Hoe bereik ik mijn relaties online…
Er was behoefte aan een goede en compacte cursus e-marketing voor de culturele sector. De belangstelling overtreft echter onze stoutste verwachtingen. Bij het ter perse gaan van MMNieuws 2/3 zijn de eerste 4 lessen al verschenen en hebben zich al meer dan 2.000...
Lees meer
Dichterbij de toekomst
In 2000 schetsten collega Jos de Haan en ik enkele scenarios over de toekomst van de culturele belangstelling, met de situatie in 2030 als richtpunt. Onlangs verscheen een studie over de laatste trends in die culturele belangstelling. Welk licht werpen die trends op...
Lees meer
Samenwerking Letty Ranshuysen en MMNieuws
Letty Ranshuysen gaat actief meedenken met MMNieuws en regelmatig schrijven over actuele en interessante ontwikkelingen op het gebied van publieksbereik en cultuurmarketing. Zij behoorde al tot het redactienetwerk van MMNieuws en heeft in de afgelopen jaren regelmatig...
Lees meer