Selecteer een pagina

Algemeen

LAColumn; The S-factor

Het sudderde al even, maar met het wisselen van het millennium was het er opeens: Cultural Governance. Als organisatieadviseur in de culturele sector probeerde ik die bedenksels van concullegas aanvankelijk nog te negeren. Maar er was geen beginnen aan. Dus het duurde... Lees meer

In het volgende nummer

Het komende nummer van MMNieuws (2007, 2/3) staat in het teken van creatief ondernemerschap van koepel- en branche-organisaties. Naar aanleiding van een Berenschotrapport onder de vorige staatssecretaris Medy van der Laan hebben veel koepelorganisaties eieren voor hun... Lees meer

China het Mekka van de creatieve industrie?

Van 13 oktober tot 14 november 2007 maakte Giep Hagoort een verkenningstocht door China, beginnend in Beijing en eindigend in Hong Kong. En passant zocht hij naar sporen van de culturele en creatieve industrie. Voor MMNieuws zette hij de volgende observaties op... Lees meer

Nieuwe richting bij het Amsterdams Uitburo

In de afgelopen 26 jaar van haar bestaan heeft het Amsterdams Uitburo (AUB) zich ten doel gesteld de begrippen informatie, promotie en marketing voor de Amsterdamse culturele sector een zinvolle invulling te geven. Van een dienstverlenende, productgerichte organisatie... Lees meer

De futiligentia

We kunnen het natuurlijk anders doen voorkomen (en dat doen we dan ook standvastig, middels bijvoorbeeld een ruime media-coverage van iets onbeduidends als het boekenbal met een hoofdletter wellicht, Philip?), maar we kunnen niet ontkennen dat de wereld van hoge... Lees meer

Henk Scholten: Ons motto is naar buiten

naam: Henk Scholten leeftijd: 54 vorige baan: directeur Stadsschouwburg Utrecht opleiding: Studie geschiedenis en theaterwetenschappen belangrijkste trend: Het cultureel onder-nemerschap wordt steeds belangrijker omdat instellingen zelf voor meer eigen inkomsten... Lees meer