Onderzoek toont aan dat een steeds groter deel van de zogenaamde heavy users in de kunst en cultuur zelf werkzaam is in de sector. Mensen die vaker dan tien keer per jaar naar een museum of theater gaan, zijn zelf vaak werkzaam in een creatief beroep. Komt dit doordat...
Lees meer
Redactienetwerk: Eltje de Klerk rubriek: redactienetwerk
Iedere maand stellen zich op deze plaats leden van het redactienetwerk aan u voor. Zij dragen suggesties aan en leveren adviezen voor de verdere ontwikkeling van MMNieuws. naam Eltje de Klerk leeftijd 35 jaar huidige baan senior consultant Vrijetijdseconomie bij...
Lees meer
MMNieuws volgende maand rubriek: mmnieuws volgende maand
Het maart nummer van MMNieuws zal in het teken staan van regiomarketing.In Met Andere Woorden worden de directeuren Toerisme van Nederlands en Vlaams Limburg genterviewd.Verder zijn er artikelen over regiomarketing in de Vlaamse Westhoek en attractieparken in de VS.In...
Lees meer
Het potentile publiek achterna: De (on)grijpbare consument in vier stappen
Wat doet de Nederlander in zijn vrije tijd? Wie van de Nederlanders gaat wel eens naar een museum? Waaraan heeft de Nederlander behoefte als hij naar een museum gaat? In een antwoord op de vraag wat de Nederlander in zijn vrijetijd doet, holt de ene aanbieder in de...
Lees meer
Congresverslag: IFEA (International Festivals & Events Association), mei 2003 in Rotterdam; Evenementen Beleid en Belang rubriek: congresverslag
Tijdens het jaarlijkse mei-congres van de IFEA in Hal 4 te Rotterdam werd Dordrecht uitgeroepen tot nieuwe evenementenstad van het jaar. Daarmee passeerde Dordrecht de gedoodverfde nummers 1 en 2, Rotterdam en Almere. Dordrecht heeft volgens de jury in slechts enkele...
Lees meer
Audi sponsort vernieuwing
De opwinding rond de sponsorafspraken tussen het Stedelijk Museum in Amsterdam en Audi inspireerde MMNieuws om de gangen van de autofabrikant na te gaan in de projecten, die tot dusverre op financile steun mochten rekenen. Dat het automerk zijn sponsorfilosofie niet...
Lees meer
Boek: Handleiding publieksonderzoek voor podia en musea Ranshuysen wijst de weg naar nieuw publiek
Hoe kan een museum, theater of concertzaal meer en nieuw publiek werven? Hoe wordt publiek dat al komt beter bediend? Waarom komen mensen niet? Bepaalt de vrouw thuis op zondagochtend de culturele agenda? Publieksbereik staat hoog op de (politieke) agenda. Naar een...
Lees meer
Uit de bladen
De tegenstelling cultureel erfgoed en actuele kunst moet worden opgeheven. Het concept culturele biografie is daarvoor geschikt. Daarin wordt verhaald hoe mensen zin geven aan hun leven en de omringende wereld. En met name op het gebied van de nieuwe media liggen...
Lees meer
Na afloop snel naar huis
De avond van het geplande bezoek aan het nieuwe theater de Meervaart in Amsterdam-Osdorp belooft een verrassing te worden: een luisterconcert van de Nederlandse band Van Dik Hout. De Meervaart heeft een grote zaal met 800 zitplaatsen (of 2.100 staanplaatsen) en een...
Lees meer
Redactienetwerk
Iedere maand stellen zich op deze plaats leden van het redactienetwerk aan u voor. Zij dragen suggesties aan en leveren adviezen voor de verdere ontwikkeling van MMNieuws. naam: Caro Bonink leeftijd: 34 jaar huidige baan: freelance adviseur cultuur en leisure, student...
Lees meer