Duncan Stutterheim is 30 jaar en oprichter en chairman van ID&T. Nadat hij was gezakt voor zijn eindexamen VWO startte hij een koeriersbedrijf. In 1991-92 organiseerde hij zijn eerste feest met zon vijfhonderd bezoekers, maar dat groeide al snel uit tot feesten in...
Lees meer
Eerst was er kermis, carnaval en oogstfeest. Toen kwamen er voorzichtig jazzfestivals en fijnproeversevenementen. En anno 2002 kun je bijna geen thema meer bedenken of het is al ergens in evenementvorm te beleven. Want beleven is wat we willen. Veel gemeenten voeren...
Lees meer
P>Dit jaar wordt afscheid genomen van de negentiende eeuw, die nu niet langer geldt als de vorige eeuw. Aan dit feestelijke vaarwel verlenen talloze musea en instellingen hun medewerking, met tentoonstellingen, evenementen en andere activiteiten. In september wordt...
Lees meer
Elke Vlaamse stad kent voor toerisme al lang zijn eigen infokantoren, maar zogenaamde cultuurwinkels zijn op n hand te tellen. Langzamerhand dringt zich echter de vraag op of een aparte cultuurwinkel wel zo gewenst is. Cultuur zou op het vlak van publieksservice...
Lees meer
Als medium en als term raakt internet steeds meer op de achtergrond. Communicatie en IT komen als term weer terug en waar vroeger internet werd bedoeld, wordt nu hooguit gerept van system integration en interactieve en online communicatie. De tijd van het maken van...
Lees meer
Het tweede nummer van 2004 staat in het teken van doelgroepmarketing, met speciale aandacht voor jongeren en senioren.Met , een artikel over de vraag of er nog wel sprake is van een doelgroep als junioren of senioren, , een artikel over een onderzoek naar de...
Lees meer
Cultuur en ruimtelijke ordening; Over het publieksbereik van culturele planologie
Een aantal jaren geleden is de term Culturele Planologie gentroduceerd in het cultuurbeleid. Het is de verzamelnaam voor acties die vanuit cultuur de praktijk van de ruimtelijke ordening inspireren, verbreden en verdiepen. Ruimtelijke veranderingen kunnen profiteren...
Lees meer
Stadsgehoorzaal Kampen wint eerste Gouden Struis
De marketingcampagne Ons theater in Kampen van de Stadsgehoorzaal Kampen is tijdens de laatste Publiciteitsbeurs voor de Podiumkunsten uitgeroepen tot beste marketingactie van het afgelopen seizoen. De prijs werd dit jaar voor het eerst uitgereikt en is vernoemd naar...
Lees meer
Visite Virtueel: Permanente publiciteit bindt de bezoeker Rubriek: Visite Virtueel
Zodra het festivalseizoen begint, laait de promotie eromheen op. Affiches en advertenties herinneren het publiek eraan de agendas te trekken en tickets te kopen. Na afloop van het evenement verdwijnt de publiciteit snel weer. Internet laat echter een ander beeld zien:...
Lees meer
Congresverslag: Samenwerken in Belfast Rubriek: Congresverslag
Verslag van de Arts Marketing Association (AMA) conferentie How does your garden grow, op 21, 22 en 23 juli 2004 in Belfast Allereerst een aanbeveling voor alle lezers: ga naar Belfast! Het is ongelooflijk hoe deze stad zich uit dertig jaar troubles heeft ontworsteld:...
Lees meer