Selecteer een pagina

Algemeen

Nieuwe richting bij het Amsterdams Uitburo

In de afgelopen 26 jaar van haar bestaan heeft het Amsterdams Uitburo (AUB) zich ten doel gesteld de begrippen informatie, promotie en marketing voor de Amsterdamse culturele sector een zinvolle invulling te geven. Van een dienstverlenende, productgerichte organisatie... Lees meer

De futiligentia

We kunnen het natuurlijk anders doen voorkomen (en dat doen we dan ook standvastig, middels bijvoorbeeld een ruime media-coverage van iets onbeduidends als het boekenbal met een hoofdletter wellicht, Philip?), maar we kunnen niet ontkennen dat de wereld van hoge... Lees meer

Henk Scholten: Ons motto is naar buiten

naam: Henk Scholten leeftijd: 54 vorige baan: directeur Stadsschouwburg Utrecht opleiding: Studie geschiedenis en theaterwetenschappen belangrijkste trend: Het cultureel onder-nemerschap wordt steeds belangrijker omdat instellingen zelf voor meer eigen inkomsten... Lees meer

Publiek Domein van Musea

Op 2 en 3 oktober jl. hield de Nederlandse Museumvereniging haar jaarlijkse congres. Musea moeten vechten om de aandacht voor de schaarse vrije tijd van de consument en lijken daar de slag te missen. Tegelijk blijven ze hameren op hun traditionele taak als... Lees meer

Rijksmuseum Twenthe wil merk worden

Voor de meeste mensen bestaat er maar n rijksmuseum en dat staat in Amsterdam. Toch denken ze daar in Enschede waarschijnlijk anders over. Voor de meeste mensen bestaat er maar n rijksmuseum en dat staat in Amsterdam. Toch denken ze daar in Enschede waarschijnlijk... Lees meer

Marketing op het internet

Op de recent gehouden publiciteitsbeurs in Amsterdam sprak Edo Zecha, consultant bij Qi, over e-marketing en de toegevoegde waarde van internet. Hij deed daar een poging antwoord te geven op de vraag hoe internetactiviteiten voor kunst en cultuur zo succesvol mogelijk... Lees meer

Oog om oog

rubriek: oog om oog

Beste Esther,Branchevervaging is een relatief modern ontwerpprincipe. Historisch gesproken was er, ruwweg, eerst de mededeling – in den beginne was er het woord, inderdaad – al dan niet met een illustratief plaatje. Toen kwam de metafoor (de parabel in... Lees meer