WYSIWYG337< is een geekborrel. Een informele borrel waar geeks, ‘noobs’ en entrepreneurs hun kennis delen. WYSIWYG staat simpelweg voor What You See Is What You Get. Deze term wordt gebruikt voor de modus waarin programmeurs direct zien wat ze in computercode...
Lees meer
Feest! Weet wat je viert Scholieren maken kennis met religieuze feestdagen
Museum Catharijneconvent wil alle kinderen van Nederland de kans geven om aan de hand van voorwerpen en verhalen te leren waar onze feestdagen vandaan komen. Daarom heeft het een nationale coalitie van musea gevormd, die een presentatie of programmering over feesten...
Lees meer
Partnerpost Thuis voor de buis? Het blijvende belang van massamedia
Culturele instellingen hebben decennia lang kunnen vertrouwen op de klassieke massamedia om nieuws over de culturele agenda bij het geïnteresseerde publiek te krijgen. Van dit primaat van de massamedia zou verloren gegaan zijn als we de propagandisten van de nieuwe...
Lees meer
Overtuigen met verhalen Welke CAST zet u in bij uw culturele organisatie?
Pas geleden kreeg ik een boek van mijn compagnon met de titel: Overtuigen met storytelling, vertel, visualiseer en krijg alles voor elkaar, geschreven door Martin Sykes, Nicolas Malik en Mark West. Alle drie medewerkers van Microsoft, die in hun boek een boekje open...
Lees meer
Partnerpost ERFGOED Enthousiasme; Erfgoed kent scherpe kantjes, maar brengt ook mensen samen
Erfgoed is actueel en kan de gemoederen danig in beweging brengen. Zoveel werd de laatste tijd met meer of minder hoog oplaaiende discussies over Zwarte Piet, Michiel de Ruyter en ‘De muur van Mussert’ we duidelijk. Erfgoed is ook een liefhebberij van velen. Hier gaat...
Lees meer
Het verleiden van bezoekersTips en trucs voor de toerismesector
Op 16 april organiseerden de gezamenlijke toerisme en leisure opleidingen het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015 bij de Hogeschool Inholland in Diemen. Een gelegenheid voor de vrijetijdssector om kennis op te doen en te delen over het thema ‘verleiding’ aan de...
Lees meer
Toegang tot cultuur waar en wanneer men wil SCP werkt mee aan innovatief nieuw mediaonderzoek
Zicht op veranderingen in het medialandschap die tot bredere cultuurtoegang leiden. Samen met de mediabereiksonderzoeken Nationaal Luister Onderzoek, Nationaal Onderzoek Multimedia en Stichting Kijk Onderzoek hield het Sociaal en Cultureel Planbureau een uniek...
Lees meer
Kunst als wezenlijk onderdeel van de samenleving Koplopers aan het woord over hun visie en beleid
Onze samenleving is bezig te transformeren van een verzorgingsstaat naar een participatiesamenleving. Daarin dragen mensen en lokale organisaties steeds meer verantwoordelijkheid voor zaken die eerder door de overheid werden geregeld. Het versterken en optimaliseren...
Lees meer
Wat als ze niet terugkomen? Een pleidooi voor het verkopen van betekenisvolle
Veel kunstorganisaties kijken aan tegen dalende inkomsten en verschralende middelen. Ondanks het feit dat de meeste landen in de eurozone met fikse tred uit de crisis beginnen te stappen, lijkt beterschap nog niet snel op komst. De logica achter deze merkwaardige...
Lees meer
Nieuw Sociaal plan ‘Reframe’ door kunst en communicatie
De kracht van kunst en communicatie om bestaande beelden en patronen te ‘reframen’, nieuwe mogelijkheden te zoeken voor maatschappelijke problemen buiten de bestaande structuren. Dat is broodnodig. Social label is een nieuw concept met maatschappelijke impact. Social...
Lees meer