Op verzoek van MMNieuws bezocht ook Letty Ranshuysen het 5e ACMC-congres op 28 november 2005. Dit jaar zoomde het congres in op de veranderingen die zich voordoen binnen het publiek voor kunst en cultuur. Een interessant thema. Helaas bleek aan het einde van de dag...
Lees meer
Naar aanleiding van: Afscheidsrede Wim Knulst 16 december 2005: 24-uurseconomie wint alleen terrein in het privéleven (Universiteit van Tilburg); Die Heimat trilogie: Heimat 1. Lumiëre. Ik heb de hele Heimat-reeks gekocht en in de week tussen Kerst en Nieuwjaar het...
Lees meer
Van 4 t/m 13 november 2005 vond de eerste editie van de Klassieke Muziekweek Liever Live! plaats. De Klassieke Muziekweek is een jaarlijks terugkerende, landelijke collectieve marketingcampagne met als doel: meer aandacht en meer (nieuw) publiek genereren voor live...
Lees meer
Wat moet de culturele sector met jongeren? Dat is een onderwerp dat in Nederland al een flink aantal jaren druk bediscussieerd wordt op congressen, expertmeetings en in beleidsnotas en marketingplannen. Doorgaans ligt de nadruk bij deze discussies op het grotendeels...
Lees meer
Bij het opmaken van het Vlaams Cultuurbeleidsplan, eind 2002, werd tijdens de verschillende hoorzittingen en gesprekken snel duidelijk dat communicatie een belangrijk aandachtspunt moest worden. Wat echter ook snel duidelijk werd, was dat er heel wat verschillende...
Lees meer
Zomerfestivals leveren ondanks de minimale randvoorwaarden een belangrijke bijdrage aan het Nederlandse podiumkunstenaanbod. Marketing blijkt echter vaak een sluitpost, waardoor de kansen om een divers publiek te bereiken niet optimaal worden benut. Marije Jansen...
Lees meer
Het niveau waarop marketing bedreven wordt in de Nederlandse theatersector is laag, zo blijkt uit een onderzoek naar marketingafdelingen van theater, impresariaten en gezelschappen. De resultaten van dit onderzoek worden gepubliceerd in de uitgave Theater: Marketing,...
Lees meer
Verslag ACMC Borrel: After the Hype Rubriek: Congresverslag
Op 12 november jl. vroegen de leden van de Associatie Culturele Marketing & Communicatie zich af wat er terecht is gekomen van de gouden beloftes van internet. Nieuwe media-journalist Francisco van Jole interviewde Daniel Ropers, managing director van Bol.com, die...
Lees meer
In Londen zijn museum en winkel attracties geworden
Reserveer in je nieuwe agenda maar alvast een lang weekeinde Londen. Bezoek The Millennium Experience, wandel over de voetbrug van Norman Foster naar het grootste museum voor moderne kunst ter wereld, eet bij Yo Sushi, maar breng in ieder geval een bezoek aan...
Lees meer