Het programma ‘Open Kerken en Kloosters’ heeft in 2016 een aantal ambitieuze organisaties met visie in staat gesteld om hun kerk(en) of klooster(s) op een onderscheidende manier voor een groter en breder publiek open te stellen. ‘Open Kerken en Kloosters’ werd vanuit...
Lees meer
Fundraising in EU perspective The paramount importance of human resources
Religious heritage counts for Europe. Starting from this statement I want to emphasize that, in Europe, even in a secular society, it is not possible to separate the cultural tradition from the historical influence of religions. In particular, religious frameworks...
Lees meer
Putting religious heritage on the map The Cultural Routes of the Council of Europe and religious heritage tourism
Europe offers a wide variety of historic and cultural tourism itineraries crossing several regions and countries and providing a living example of the rich and impressive European common heritage. The Council of Europe launched the Cultural Routes programme in 1987,...
Lees meer
De toekomst van het religieus verleden In gesprek met Mirjam Blott
door Mirjam Blott | 18 dec 2016
Algemeen,
Beleid,
Burgerschap,
Communicatie,
Community,
Cultuureducatie,
Fondsenwerving,
Maatschappij,
Organisatie,
Participatie,
Politiek,
ToerismeEind 2016 stopt de Agenda Toekomst Religieus Erfgoed. Dit programma heeft zich de afgelopen jaren gericht op het verzamelen van nieuws, kennis en het aanjagen van discussie over en samenwerking op het gebied van religieus erfgoed. Ter gelegenheid van het slotsymposium...
Lees meer
Religious heritage tourism in an art city The challenge of communicating meaning
At the centre of the Italian peninsula is Tuscany, a region which every year welcomes upwards of 25 milion visitors, drawn by its nature, cuisine and – of course – its cultural heritage. Even today, in the era of global mass tourism, many people come to cities such as...
Lees meer
Breaking down boundaries The opportunities and challenges of religious tourism
Fascinating religious heritage, along with a rich cultural and natural history, has helped to make Europe the world’s leading tourist region. An extraordinary tapestry of art forms, heritage sites and spiritual festivals are living legacies of Europe’s magnificent,...
Lees meer
Waardering voor het loyaliteitsprogramma? Bezoekers, beloningen en klantbinding in Parktheater Eindhoven
Het kernpubliek van theaters is van groot belang. Uit analyses van diverse theaters blijkt dat gasten die zes keer of vaker het theater in één jaar bezoeken gemiddeld circa 500 euro per jaar besteden. Dit is zes tot acht keer zo veel op jaarbasis in vergelijking met...
Lees meer
De magie van Bosch Oude schilders, nieuwe citymarketing
De oude Hollandse meesters als Rembrandt en Van Gogh zijn succesnummers in het buitenland. Deze nationale iconen dragen bij aan het culturele profiel van Nederland, terwijl de museale collecties een belangrijke reden zijn voor een bezoek aan ons land. Bijzondere...
Lees meer
Innovatie in het veld Brabantse stadsambassades in actie
Het initiatief ‘Cities in Transition’ van Pakhuis de Zwijger (Nieuw Nederland en New Europe) biedt kansen aan lokale initiatieven om zich te verbinden en buiten de klassieke triple helix-samenwerking bij te dragen aan innovatie. Het groeiende netwerk faciliteert en...
Lees meer
New Europe cities in transitionA platform for a European City Makers movement
In our cities, the question ‘Who makes the city?’ persists. Over the past couple of years, Pakhuis de Zwijger has fueled the City Makers movement that aims to create a more liveable, beautiful, sustainable and inclusive Amsterdam. Together with these urban innovators,...
Lees meer