Selecteer een pagina

Boek: Guido Thys, Gesloten wegens klantgerichtheidstraining.

Algemeen

Wat gebeurt er als de organisator van het Humor Congres zijn bedrijfswetenschappelijke pet opzet en kritisch naar de klantgerichtheidshype kijkt? Guido Thys veegt in zijn nieuwste boek de vloer aan met het hedendaagse denken over klantgerichtheid, klantentrouw en Customer Relationship Management.
Dit boek levert een organisatieblauwdruk aan van het precies formuleren van het doel van de onderneming tot het stroomlijnen van het gedrag van alle medewerkers. Het is een onderbouwde bevestiging van een oude wijsheid die door de hedendaagse drukdoenerij aan het oog is onttrokken: echte klantgerichtheid zit diep in de organisatie en is in elke individuele medewerker verankerd. En als dat niet het geval is, dan kunnen allerhande lapmiddelen, zoals software, projecten, trainingen of werkoverleg, daar niets aan verhelpen.
Vanuit dit perspectief gaat een lange rij heilige huisjes meedogenloos op de schop: klantgerichtheidsprojecten, trainingen, Customer Relationship Management, klanttevredenheidsonderzoeken, klantendatabasesoftware, het effect van loyaltyprogrammas en klantentrouw op rendement, interne communicatie en de klantgerichtheidshype zelf. In plaats hiervan komt een simpel, helder en verbluffend makkelijk toepasbaar managementmodel voor de ondernemer/manager die zijn verantwoordelijkheid durft te nemen. Op www.klantwijzer.nl kunt u terecht om uw eigen organisatie te screenen.
Een extraatje van het boek is de eigen schrijfstijl van Guido Thys. In zinnen als Hij beschikte over een organisatie die alle mogelijke opdrachten aankon, maar die als een hyperventilerende bodybuilder in een spiegelpaleis zo met zichzelf bezig was dat ze er geen idee van had wat zijn klanten dan wel wilden is de humorist aan het woord. En dat levert heel wat leesplezier op. Thijs ook wel bekend als Het Orakel van Vlaanderen is een van Europas meest gevraagde sprekers op het gebied van klantgerichtheid. Als ex-Belg voelt hij zich economisch vluchteling met een A-status.

Auteur: Menno Heling
Referenties: Guido Thys, Gesloten wegens klantgerichtheidstraining. F&G Publishing, ISBN 90 7543252
468

Reactie verzenden

Share This