Selecteer een pagina

Boek: Waarom websites klanten wegjagen

Waarom websites klanten wegjagen

Algemeen

Waarom websites klanten wegjagen

Dat zaken doen via het internet niet de gouden bergen oplevert die aanvankelijk in het vooruitzicht gesteld werden, is onderhand voor iedereen duidelijk. Als zich er een nieuwe technologie aandient, redeneert men vaak vanuit het product en niet vanuit de mogelijke gebruikers. Waarom websites klanten wegjagen is een studie naar leverancier-klantrelaties in Canada, Ierland, USA en UK. Wie elektronisch zaken doet vanuit traditionele denkpatronen, slaat de plank volledig mis. Dit boek van professioneel spreker en marketingdocent Guido Thys biedt een analyse van wat er precies fout kan gaan..
Op een praktische wijze wordt aan het begin van ieder hoofdstuk onder het kopje foute boel een kort overzicht gegeven van de belangrijkste negatieve onderzoeksresultaten en observaties. De publicatie geeft aan dat e-commercebedrijven in toenemende mate problemen met hun klanten krijgen vanwege falende techniek, concurrerende elektronische mediadiscrepantie in informatieaanbod en -vraag, en ontoereikende doelgroepprofielen.
Dit boek is geen stappenplan om een succesvol e-commerce project op te zetten. Ook zult u in dit boek geen succesverhalen vinden die voor de gemiddelde lezer niet te realiseren zijn. Het onthult slechts een tipje van de ijsberg die komt bovendrijven naar aanleiding van de onderzoeken en klantervaringen die geanalyseerd worden, en biedt zo een leidraad bij het vermijden van fouten die door anderen al eens gemaakt zijn.
Als afsluiting is er een handige lijst met tips die helpt de fouten van anderen te vermijden. Om te kunnen excelleren in informatievoorziening beveelt de auteur aan om de structuur van een site niet te baseren op de volgorde waarin u informatie wilt geven, maar op die waarin uw bezoekers informatie nodig hebben.

Auteur: VP
Referenties: Guido Thys, Alphen aan den Rijn, Samson, 2000. ISBN 90 1407 022 5
468

Reactie verzenden

Share This