Selecteer een pagina

Boek: Winnen met uw Website

Een website heeft ook valkuilen

Algemeen

De stap naar internet is een weldoordachte en strategische beslissing. Is die eenmaal genomen dan is een praktische handleiding nodig om marketingmanagers, webmasters, ontwerpers en iedereen die bij het proces betrokken is op het juiste spoor te houden.
In Winnen met uw Website leggen de auteurs de nadruk op het bieden van een waardevolle inhoud, het voeren van een effectieve dialoog met de klant n het ontwikkelen van een relatie met de website-bezoeker. Dit op de praktijk gerichte doe-boek bevat vele tips en technieken voor meer interactie en meer respons op de website.

De eerste hoofdstukken over het bepalen van de site-doelstelling, het bepalen van de juiste inhoud, alsmede het ontwikkelen van een goede, toegankelijke structuur zijn voor de gevorderde marketeer gesneden koek. Toch wijst Winnen met uw Website op bekende valkuilen.Veel sites in de culturele sector zijn allesbehalve doelgroepgericht, te herkennen aan hun homepage waarop elke verwijzing naar een doelgroep en naar voordelen voor de bezoeker ontbreekt: Die hele about us-mentaliteit haalt langzaam maar zeker alle leven uit de site, tot er niets meer overblijft dan een zielig hoopje navelstaarderij, en euthanasie het beste is wat de site kan overkomen.

Ook deze handleiding wijst op het belang van het ontwikkelen van een n-op-n relatie. Zoals het aanbieden van een e-mailformulier op de site met gerichte vragen of de bezoeker in de toekomst op de hoogte gehouden wil worden van nieuwe voorstellingen, activiteiten of tentoonstellingen. Via e-mail kunt u uw klanten informeren en verlokken tot herhalingsbezoek.

Het boek gaat van de veronderstelling uit dat de lezer een commercile site wil bouwen. Daarom vallen woorden als prospects en klanten. Het advies en de tips en technieken zijn echter ook bruikbaar voor wie donateurs wil werven, of de leden van zijn organisatie een platform wil bieden en gewoon informatie wil uitgeven.

Auteur: MH
Referenties: Winnen met uw Website, Johan en Paul Verschueren, Beerens Business Press, ISBN 90 76051 04 6
468

Reactie verzenden

Share This