Selecteer een pagina

Boeken: Manage your Mail, Ton Langenhuijsen

rubriek: boeken

Algemeen

Er is nog nooit zoveel post verzonden als sinds de komst van internet en e-mail. En deze hoeveelheid blijft maar stijgen. De groeiende populariteit van e-mail brengt de noodzaak met zich mee om het klantcontact goed te managen. Om klanten te winnen en vooral te houden en regelmatig nieuwe ‘orders’ van ze te krijgen, moet ook via internet en e-mail een relatie aangegaan worden. Van wie aanwezig is op internet en welke kunst- of cultuurorganisatie heeft tegenwoordig geen website wordt verwacht dat hij/zij internet als klantenkanaal openstelt. Klanten vinden het ‘heerlijk’ om zonder wachttijd en vervelende computerstem allerlei vragen te stellen en service te ontvangen. Manage your Mail kan helpen meer inzicht te vergaren in uw eigen situatie, uw communicatie te verbeteren en de juiste keuzes te maken voor de afhandeling van klantvragen via e-mail.
De groei is er nog niet uit bij e-mail: de verwachting luidt dat in 2003 25% van alle klantencontacten via e-mail zal verlopen! Uw e-mail zo inrichten dat die daadwerkelijk bijdraagt aan het opbouwen en verbeteren van klantrelaties zo schrijven dat uw communicatie uw klanten een goed gevoel geeft Houdt u zich daar al mee bezig?
Veel culturele organisaties communiceren
al met klanten via een zogenaamde ‘mailinglist’. Het opbouwen en onderhouden van zon bestand is alleen maar belangrijker geworden nu het Europese parlement zich heeft uitgesproken tegen ongevraagde e-mail als reclame. Alleen zogenaamde ‘zachte
opt-ins’ worden nog toegelaten; alleen de eigen, bestaande klanten mogen nog e-mail toegestuurd krijgen. Aangezien het tot ongeveer begin 2004 duurt voordat de nieuwe Europese regelgeving op nationaal niveau gemplementeerd zal zijn, hebben we tot die tijd om ons EMS (e-mail management systeem) op orde te krijgen.

Ton Langenhuijsen, Manage your Mail, BBP.
ISBN 90 76051127

Auteur: Menno Heling
468

Reactie verzenden

Share This