Enkele van de belangrijkste uitkomsten van de No Budget Marketing Sit In op 15 december vorig jaar: wees sympathiek en gebruik guerrillamarketing om op te vallen maar blijf zoveel mogelijk bij jezelf, stimuleer mond-tot-mondreclame door de juiste inzet van social media en vergeet je collega’s niet; zij vervullen een belangrijke rol als ambassadeur van je organisatie. Luister naar elkaar en onderzoek of je kunt samenwerken met andere instellingen, want samen bereik je meer en sta je sterker. Denk na over partnerships in plaats van over sponsoring, bedenk waar een bedrijf iets kan toevoegen aan je organisatie (en dan niet alleen in vorm van geld). En ten slotte: blijf nadenken over je echte doelen en de wensen van je doelgroep. De dag smaakte naar meer, daarom zullen we komend jaar vaker aandacht besteden aan No Budget Marketing.
In februari zijn we gestart met het eerste No Budget Marketing-onderwerp. Onder leiding van Ruth Giebels (Bureau Flink) zijn we onder de noemer And the winner is… in het fenomeen ‘prijzen en awards’ gedoken. Welke zijn er, hoe vergroot je de winkans? En, niet onbelangrijk, hoe zet je dit in bij je communicatie en marketing? Een van de conclusies was: kies strategisch welke prijzen en awards voor jouw instelling van belang zijn en neem de tijd voor het indienen van je project. Meer gouden tips zijn verwerkt in een artikel dat onder andere te lezen is op www.acmc.nl.
ACMC Agenda:
22 maart Keukengeheim Pricing, Tropenmuseum Amsterdam
12 april Keukengeheim Arts Holland, Nederlands Uitburo.
16 april Bezoek aan Paleis Soestdijk
23 april Spraakmakende bijeenkomst, Nederlands Scheepvaart-museum Amsterdam
Lid worden van de ACMC?
Aan lezers van MMnieuws bieden wij 10 procent korting op het lidmaatschap (normaal 275 euro per jaar). Mail naar info@acmc.nl o.v.v. ‘MMnieuws’.