Selecteer een pagina

Creatieve industrie in ontwikkeling

Algemeen

In het kader van z’n 10-jarig jubileum laat MMNieuws trouwe abonnees aan het woord. Hun indrukken en herinneringen aan 10 jaar marketing- en management-nieuws zijn zeker het lezen waard. Bent u ook benieuwd wie tien jaar geleden een abonnement nam en MMNieuws nog steeds leest? In ieder volgend nummer van MMNieuws drukken we de reacties af van een abonnee van het eerste uur.


Waarom ben je (nog steeds) abonnee op MMNieuws? In de afgelopen jaren heb ik in verschillende musea pr- en marketing-functies gehad. MMNieuws was en is een goed hulpmiddel om me te informeren over nieuwe trends en het vakgebied en biedt ook een overzicht van interessante activiteiten en bijeenkomsten. In de afgelopen tijd gebruik ik MMnieuws ter inspiratie bij de voor-bereiding van mijn colleges en raad ik het bijna standaard aan aan de studenten die bezig zijn met onderzoek naar cultureel ondernemerschap of geïnteresseerd zijn in meer commerciële toepassingen van cultuur. Kun je een voorbeeld geven van een artikel dat indruk op je maakte? Ik vond de artikelen over citymarketing interessant. Vlak achter elkaar werden toen Rotterdam en Amsterdam besproken. Welke trend tav jouw vakgebied zou je in MMNieuws meer aan bod willen laten komen? Het afgelopen nummer over nieuwe media en community vorming heb ik met veel belangstelling gelezen. Nu de trend is dat de consument het meer voor het zeggen krijgt en participeert, ben ik minstens zo geïnteresseerd in de ontvanger en in wat de resultaten zijn (bereik, klanttevredenheid, respons, participatie etc). Het is natuurlijk moeilijk om daarover gegevens boven water te halen, maar ik denk en hoop dat een vakblad daar veel meer mogelijkheden voor heeft. Het zou het beeld veel completer maken en ook genuanceerder.

Auteur: Marjan Otter (42) is docent Management en Marketing aan de Reinwardt Academie en bestuurslid en hoofd -Coördinatiecentrum Blue Shield in Den Haag. (marjan.otter@xs4all.nl)
Referenties: 
468

Reactie verzenden

Share This