Selecteer een pagina

CRM-onderzoek leidt tot zicht op mogelijkheden

Algemeen

Reactie Giel Pastoor, directeur Theater-Congrescentrum De Tamboer Hoogeveen op CRM-afstudeerrapportage:

Voor De Tamboer was het van belang om meer inzicht te krijgen in CRM. Was het een belangrijk middel of alleen maar een toverwoord? Waren er successen en voorbeelden te vinden in andere sectoren waar van te leren viel? Kon er uit een dergelijk onderzoek een soort handboek worden samengesteld waar de medewerkers (met verschil in opleiding, ervaring en achtergrond) door genthousiasmeerd en geprikkeld konden worden?
Het onderzoek leidde praktisch gezien tot twee belangrijke conclusies:
1) Marketing- en kassamedewerkers bleken al veel meer aan CRM te doen, zonder zich daarvan bewust te zijn. Zo ontstond een gevoel van op de goede weg te zijn.
2) CRM bleek pas van nut als het echt werd beleefd. Een mooi handboek was niet voldoende, er moest een soort CRM-gevoel ontstaan. Omgaan met klanten moest nog leuker worden dan het al was. Zo ontstond een blik op de vele mogelijkheden die CRM nog voor de organisatie heeft.
Met deze vorm van zelfverzekerde creativiteit stapt De Tamboer een bijzonder seizoen in.

468

Reactie verzenden

Share This