Selecteer een pagina

De community van Adformatie

Algemeen

In 2020 is Adformatie nog steeds in papieren vorm verkrijgbaar. Hoewel de roep om gratis informatie nog is niet verstild en er steeds wel weer een bedrijf opduikt met een initiatief voor een nieuwe gratis krant of informatiedienst, zal er behoefte blijven aan diepgravende (kwaliteits-)journalistiek. Adformatie heeft zich ontwikkeld tot een crossmediaal platform en is nog altijd het toonaangevende nieuwsmedium voor iedereen die vakmatig geïnteresseerd is in media, reclame en marketing.


Adformatie signaleert, informeert en inspireert de gevestigde orde zowel als nieuwe generaties en jong talent. Ook richt het zich tot de creatieve industrie, onder meer met Creatie, dat digitaal en in print een podium is voor (jonge) creatieve mensen uit verschillende creatieve disciplines (film, fotografie, design, architectuur, online advertising). Hier wordt veel geëxperimenteerd met nieuwe vormen en technieken.

Om voorop te blijven lopen en de geboden informatie zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren werkt Adformatie in 2020 samen met een aantal internationale partners, zoals Apple, maar ook met de nationale publieke omroep (die zich heeft omgevormd naar het BBC-model). Adformatie organiseert daarnaast eigen evenementen en discussiebijeenkomsten, die grotendeels zijn te volgen via eigen videoverslagen op de website en via de mobiele telefoon. Op die manier voorziet Adformatie nog steeds in de behoefte aan kwalitatief betrouwbare vakinhoudelijke informatie van haar vaste doelgroep.

Minder sterk dan in 2010 zal Adformatie wat inkomsten betreft afhankelijk zijn van (personeels)advertenties. De doelgroep betaalt om abonnee te zijn en lid van de community die Adformatie dan is, een lidmaatschap dat toegang geeft tot diverse diensten, producten, bijeenkomsten en bronnen van informatie en inspiratie.

Auteur: Astrid Prummel Astrid Prummel is adjuncthoofdredacteur van Adformatie en hoofdredacteur van Creatie (astrid@adformatie.nl)
468

Reactie verzenden

Share This