Selecteer een pagina

De Effenaar

Algemeen
De Effenaar maakt gebruik van diverse social media tools, zoals Hyves, MySpace, Facebook, Twitter, Flickr en LastFM.


Het bijhouden van deze sites en netwerken is arbeidsintensief, maar ook zeker effectief. Gebruikers van Hyves, MySpace en Last FM geven (vaak) duidelijk te kennen waar hun interesses liggen (op muzikaal vlak), ze zijn lid van bepaalde (leefstijl)groepen en je kunt zien of ze binnen je verzorgingsgebied vallen. Met deze informatie kun je filteren en zien welke mensen interessant zijn voor jou. Ook kun je hen dan meer op maat benaderen. Mijn ervaring is dat massamailings genegeerd worden. We leven in een gehaaste samenleving met een constante overload aan informatie. Mensen willen specifiek benaderd worden. Je moet ook oppassen dat je mensen niet spamt, je wilt tenslotte niet dat zij een negatieve associatie bij je krijgen.

Regelmatig benaderen wij mensen via Hyves. Het gaat daarbij om kernfiguren binnen een bepaalde doelgroep met veel vrienden, de zogeheten early adaptors met veel followers. Wij vragen hen tips te geven wat betreft promotiemomenten en plekken, zowel online als offline. Wij zijn geïnteresseerd in wat deze personen bezig houdt om zo onze communicatie op hen af te kunnen stemmen. Tevens vragen wij of zijzelf mee willen helpen met de promotie van een show. Mijn ervaring is dat het beter werkt mensen te benaderen vanuit iemand uit de doelgroep dan vanuit een instituut. Tot nu toe is ieder die wij benaderd hebben voor hulp dolenthousiast! Ze vinden het helemaal te gek om voor zo’n geweldig poppodium te werken, net als ik overigens.

Auteur: Kimtessa Hill (27) werkt voor de afd. marketing/pr bij de Effenaar, het poppodium van Eindhoven met een vooruitstrevende en diverse programmering.Kijk voor het volledige programma op: www.effenaar.nl (kim@effenaar.nl)
Referenties: 
468

Reactie verzenden

Share This