Selecteer een pagina

E-shopping, markten aanboren, winkels inrichten, klanten binden

Handboek toerisme boordevol informatie

Algemeen

Digitalisering en internet bepalen in toenemende mate ons koopgedrag. Tevens verleggen consumenten hun aandacht van traditionele verkoopkanalen als reisbureaus (voor vliegtickets en reizen) en gewone winkels (voor computers en audioapparatuur) naar on-line diensten. Ondernemers dienen hun strategie hierop aan te passen. In de toekomst zal nagenoeg ieder product of het nu om boeken, muziek of film gaat in digitale vorm en via internet beschikbaar zijn.

E-shopping heeft niet alleen consequenties voor de detailhandel, maar zal ook de groothandel, fabrikanten, mediaconcerns, telecommaatschappijen en dienstverleners verregaand benvloeden. De publicatie E-shopping geeft een praktische handleiding: hoe een organisatie stap voor stap een aantrekkelijke elektronische winkelpropositie kan ontwikkelen en exploiteren.

Geheel in stijl met de snelle ontwikkelingen is er aan het boek een site gekoppeld om de laatste ontwikkelingen bij te houden: www.electronicshopping.nl. Concurreren op internet begint met een goed shopping-aanbod onder een sterk en herkenbaar merk. E-shopping pleit voor het ontwikkelen van een virtuele winkel, dus voor een echte winkelbeleving. De strategische ondernemingsdoelstelling bepaalt uiteraard hoe het assortiment wordt samengesteld. Wanneer het erom gaat consumenten te interesseren voor uw museum of voor uw muziekaanbod en
-uitvoeringen speelt winstmaximalisatie een ondergeschikte rol. De gekozen context voor de marketing van de site zal er dan ook heel anders uit gaan zien.

Auteur: MH
Referenties: E-shopping, markten aanboren, winkels inrichten, klanten binden, Dirk Schneider, Philipp Gerbert en Eric Wiebes, Scriptum Management, ISBN 9055941662
468

Reactie verzenden

Share This