Selecteer een pagina

Het Amsterdams Uitburo reageert

Algemeen
In MMNieuws nr 8 stond een interview met Caroline Gehrels, wethouder cultuur van Amsterdam.


In dit interview wordt aandacht besteed aan de ontwikkeling dat theaters en musea zich actiever bezighouden met marketing. De wethouder zegt hierin: voorheen deed het Amsterdams Uitburo de collectieve marketing voor instellingen Hiermee wordt ten onrechte de suggestie gewekt dat het Amsterdams Uitburo zich niet meer met collectieve culturele marketing zou bezigheden. Dit is onjuist. Voor de collectieve culturele marketing in Amsterdam is en blijft het Amsterdams Uitburo de vanzelfsprekende partner. Het Amsterdams Uitburo kent momenteel heftige tijden en heeft zichzelf de afgelopen maanden gereorganiseerd. Dit heeft te maken met de veranderende markt voor kaartverkoop.
Collectieve culturele marketing zal nog meer de focus worden van het veranderende Amsterdams Uitburo.

Auteur: Pim Luiten directeur Amsterdams Uitburo
Referenties: Naschrift redactie MMNieuws In het eerste nummer van 2008 besteedt MMNieuws uitvoerig aandacht aan de ontwikkeling van online kaartverkoop en de gevolgen hiervan voor het AUB.
468

Reactie verzenden

Share This