Selecteer een pagina

Het BimHUIS

Algemeen
Het Bimhuis is het grootste jazzpodium van Nederland, met jaarlijks zo’n 300 concerten. Online zijn we op verschillende sites actief.


Naast onze eigen website hebben we een Facebook, Twitter, Last FM, Hyves, MySpace, YouTube en Flickr.
Met deze sites willen we de bezoekers informeren en proberen we nieuwe bezoekers aan te trekken. Door middel van foto’s, filmpjes, geluidsopnames en recensies willen we hen zowel voor als na een concert bij het Bimhuis betrokken houden. Zo hopen we dat het publiek vaker dan één keer naar een concert komt.
Een groot voordeel van online marketing is dat het gratis publiciteit is. We zijn bovendien snel in contact met onze doelgroep en we kunnen hun wensen en opmerkingen aanhoren en verwerken. Het nadeel is dat we erg veel tijd kwijt kunnen zijn aan deze sites. Zo moeten we bijvoorbeeld elk evenement op elke site opnieuw aanmaken. Handiger zou het zijn om één agenda te exporteren naar deze sites.
Om tijd te besparen maken we keuzes, bijvoorbeeld op welke site we actiever willen zijn (waar zit je doelgroep?). Daarnaast proberen we interactief te zijn: we plaatsen niet alleen evenementen, maar creëren een buzz, en we luisteren naar wat de bezoekers over ons zeggen. Je kunt via socialmention.com alles lezen wat mensen op hun blogs, tweets (Twitter) en comments over jou zeggen. We verspreiden ook de foto’s en video’s die door bezoekers zijn gemaakt op de communitysites.
We willen dat onze bezoekers elke dag iets nieuws over het Bimhuis te horen kunnen krijgen. Bijvoorbeeld wanneer er nieuwe foto’s ge­plaatst zijn, nieuwe concerten in de voorverkoop gaan en previews van concerten te zien zijn. We proberen met deze communitysites een extra beleving aan een concert in het Bimhuis te geven, zodat je meer naar een concert kan toe leven en langer van een concert kan blijven genieten.

Auteur: Reinier Thijs, 3e jaars Music Management aan de HKU en stagiair publiciteit & marketing voor het Bimhuis, voornamelijk online marketing. (reinier@bimhuis.nl)
Referenties: 
468

Reactie verzenden

Share This