Selecteer een pagina

Knpsl.krnt.nl: een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers

Rubriek: Knpsl.krnt.nl

Algemeen

www.knpsl.krnt.nl/cultuur
Lees deze artikelen verder via de website www.knpsl.krnt.nl

Oorlogstoerist doet kassa rinkelen: Negen maanden
herdenkingen
Langs toeristische trekpleisters als de militaire begraafplaats van Margraten, het Anne Frank Huis of kamp Westerbork? Dat kan. De Nederlandse toeristenbranche heeft alle oorlogsmonumenten van ons land op een rij gezet. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen heeft nu ook ontdekt dat oorlog leeft onder toeristen. En dat de economie er wel bij vaart, als je tenminste n en ander kant-en-klaar opdient aan de gasten.
Algemeen Dagblad 24 aug 04

Veel hele voorstellingen: Uitmarkt wil weer meer dan
braderie zijn
Met volledige voorstellingen wil de Uitmarkt voortaan weer meer dan een culturele braderie zijn. Dat maakte de organisatie gisteren bekend. Na de opening met blazers presenteert Brigitte Kaandorp een programma dat rechtstreeks op Nederland 3 wordt uitgezonden. Zulke volledige voorstellingen passen in het Uitmarkt-beleid om het festival weer terug te brengen naar de oorspronkelijke bedoeling.
NRC Handelsblad 10 aug 04

Promo-campagne Nederlandse pop in Duitsland
De Nederlandse musici in het culturele geheugen van de Duitsers zijn tot nu toe vooral Andr Rieu, Herman van Veen en Jan Smit. Hoogste tijd voor verandering, vinden Conamus en het Nationaal Pop Instituut (NPI). De twee instituten beginnen een Nederlands muzikaal promotie-offensief.
De Volkskrant 17 aug 04

Noord-Hollandse popfestivals laveren tussen ambitie en realisme
Dijkpop, Badpop, Beachbop, Parckpop. Allemaal popfestivals in Noord-Holland. De wil om de provinciegenoten een origineel en interessant muziekprogramma voor te schotelen is er wel bij organisatoren. Maar het hoe blijkt vaak moeilijker dan het waarom.
Noordhollands Dagblad 12 aug 04

Limburg trok veel minder toeristen
Het jaar 2003 was toeristisch slecht voor Limburg. Daalde landelijk het aantal binnenlandse vakanties met 3 procent, in Limburg was dat liefst 12 procent. Het aantal overnachtingen daalde met 16 procent.
Dagblad de Limburger 4 aug 04

Musea verfijnen marketing van exposities
Het Guggenheim en het Metropolitan Museum of Art in New York hebben de marketing van kunst en tentoonstellingen uitgevonden. Maar het Amsterdamse Van Gogh Museum Enterprises weet aardig te volgen. Het museum gaat intensief onderzoek doen naar de samenstelling van het Nederlandse publiek, maar het blijft de moeilijkste doelgroep en het waagt om continue investeringen, tijd en onderhoud.
Het Financieele Dagblad 4 aug 04

Zakenleven goed voor 2,5 ton: Bedrijven op de bres voor taptoe
Het Bredase bedrijfsleven heeft op zijn minst 2,5 ton over om de Nationale Taptoe voor Breda te behouden. Het ziet ernaar uit dat het muziekevenement zich dit jaar voor het laatst afspeelt in de Bredase buitenlucht. De organisatie van de taptoe wil volgend jaar in de Brabanthallen in Den Bosch verder.
BN/DeStem 3 aug 04

Meer overheidsbemoeienis met kunsten ongewenst
Niemand zit te wachten op meer politieke bemoeienis met de kunsten, vindt Cas Smithuijsen. In Forum van 27 juli vergelijkt Ab Gietelink de Raad voor Cultuur met de Gezondheidsraad en de Onderwijsraad om vervolgens te concluderen dat het cultuurbeleid meer moet worden gepolitiseerd.
De Volkskrant 3 aug 04

Platenbon krijgt een nieuwe naam
De platen- en cd-bon gaat voortaan door het leven als dvd- en cdbon. Het al tientallen jaren bestaande waardepapier is een van de succesvolste geschenkbonnen op de Nederlandse markt.
De Volkskrant 28 jul 04

Redden wat er te redden valt: Molens in verval
Het gaat niet goed met de Zeeuwse molens. Van de 78 complete die de tand destijds hebben doorstaan, verkeert ongeveer de helft in een slechte conditie. Voor een deel van de gevallen gaat het om achterstallig onderhoud, andere molens zijn toe aan een ingrijpende restauratie. Voor uitvoering van opknapplannen is te weinig geld beschikbaar.
Provinciale Zeeuwse Courant 27 jul 04

Provincie Limburg investeert in toerisme
Gedeputeerde Staten hebben besloten de Stichting Samenwerkende VVVs Limburg (SLV) een subsidie te verlenen van EUR 535.557,- voor het versterken van het toeristisch imago met een vernieuwende campagne Limburg, Liefde voor het Leven. In het bijzonder wordt daarbij ingezet op seniorentoerisme en het imago van Limburg als cultuurprovincie.
Provincie Limburg 30 jul 04

Auteur: redactie
468

Reactie verzenden

Share This