Selecteer een pagina

Kort Nieuws

Samenwerking UPC en Rotterdams Uitburo

Algemeen

Het Rotterdams Uitburo en UPC Nederland gaan samenwerken als partners en hebben een overeenkomst voor drie jaar getekend. Uitgangspunt voor de samenwerking is het ontwikkelen van nieuwe multimedia middelen om het publiek te informeren over het culturele aanbod in Rotterdam. Met het ontwikkelen van digitale informatiepunten op strategische locaties in de stad wordt het culturele aanbod nog toegankelijker gemaakt en bereikt het Rotterdams Uitburo een breder publiek voor kunst en cultuur in de stad.

Rotterdam Festivals, de organisatie achter het Rotterdams Uitburo, is actief op het gebied van collectieve marketing voor de Rotterdamse culturele sector. Via het Rotterdams Uitburo wordt een breed publiek genformeerd over het culturele aanbod, festivals en evenementen in Rotterdam. Onder andere via www.uitburo.nl en de gratis digitale nieuwsbrief Uitmail wordt er nauw contact onderhouden met het publiek.

Het Rotterdams Uitburo is n van de partners van het Nederlands Uitburo. Deze koepelorganisatie is een marketinginitiatief van Stichting Rotterdam Festivals, het Amsterdams Uitburo, het Haags Uitburo en Bureau Promotie Podiumkunsten. Het initiatief wordt ondersteund door staatssecretaris van Cultuur Medy van der Laan. Door het voeren van een landelijk uitgaansmerk onder de noemer Uitburo ontstaat een complete, betrouwbare en voor de consument herkenbare informatievoorziening over kunst en cultuur in de brede zin. Elk individueel Uitburo vult het marketingbeleid voor de eigen regio in.

Voor UPC is de samenwerking met het Rotterdams Uitburo een logische stap. UPC is op het gebied van cultuursponsoring in Rotterdam bijzonder actief. Bij het Rotterdams Uitburo gaat het om plezier bij uitgaan, bij UPC vooral om plezier thuis. De verbindende factor is entertainment. Naast partner van het Rotterdams Uitburo is UPC tot 2008 hoofdsponsor van de RUitmarkt, de jaarlijkse opening van het culturele seizoen in Rotterdam.

UPC en het Rotterdams Uitburo onderzoeken het komende jaar hoe met de inzet van nieuwe digitale media het culturele aanbod in Rotterdam kan worden ontsloten. Hierbij kan gedacht worden aan e-ticketservice en digitale informatiezuilen. Uiteindelijk wil het Rotterdams Uitburo de mensen bereiken die nu nog geen gebruik maken van het culturele uitgaanscircuit in de stad.
Met de kennis en ervaring van UPC op digitaal gebied is UPC een waardevolle partner voor het Rotterdams Uitburo.

UPC is sinds mei van dit jaar ook partner van het Amsterdams Uitburo en hoofdsponsor van de Amsterdamse Uitmarkt.

Auteur: Rinske Schellekens Rotterdams Uitburo rinske@rotterdamfestivals.nl

468

Reactie verzenden

Share This