Selecteer een pagina

Monobanda: games op het grensgebied

Algemeen

Monobanda is een jong en creatief bedrijf. De concepten die Monobanda ontwikkelt, zijn voor veel doelen inzetbaar: musea, winkels, feesten en evenementen. Monobanda heeft als doel om voor elke opdrachtgever een origineel op maat gemaakt fusionplay concept neer te zetten. Dit houdt in dat Monobanda altijd een combinatie van nieuwe media, moderne technieken, spel en tastbare ervaring maakt. Door het speelse en interactieve karakter wordt een Monobanda project altijd een aandachtstrekker, een plek waar mensen even meegenomen worden in een soort gekke speeltuin.

 

‘Terwijl de economische crisis uitbrak besloten wij een bedrijfje te starten. Misschien een vreemde keuze, maar als je niets te verliezen hebt, een tikkeltje naïef bent, en boordevol dromen zit, dan maak je je daar geen zorgen over. Al snel bleek ons initiatief een goede keuze. Juist als klein bedrijf ben je dynamisch en kan je je snel aanpassen. Binnen een jaar hebben we dan ook een goed lopend bedrijf opgericht.’

Met hulp van de Dutch Game Garden (een stichting die is opgericht om de groeiende games industrie in Utrecht te ondersteunen) vond Monobanda een werkruimte, een netwerk en een hoop nuttige kennis. En door het winnen van de Creative Company Award Amsterdam (voor ons bedrijfsconcept), het binnenslepen van twee Gamefonds subsidies en twee mooie pagina’s in het Cultureel Supplement van het NRC kregen ze al snel veel aandacht.

‘Veel relatief nieuwe technieken zoals touchscreens, gezichtsherkenning, gps, augmented reality en projecties worden steeds meer ingezet om mensen aan te spreken en mee te laten doen. Wij gebruiken deze technieken en geven ze een speelse, verhalende en emotionele invulling. We willen mensen laten genieten. Een herinnering voor de toekomst geven. Iets wat met bijvoorbeeld een reclame poster niet zo snel zal lukken.’

Waar staat Monobanda in 2020? Waarschijnlijk midden in Utrecht, tussen een hele hoop vrolijke mensen, een zelf ontworpen spel te spelen dat de hele stad in een groot avontuur heeft veranderd.

‘De toekomst wordt meer en meer onvoorspelbaar sinds het begin van de moderne communicatie: 7 miljard mensen die steeds meer en makkelijker kennis met elkaar delen. Dat kan alleen maar leiden tot een oerknal van creativiteit, innovatie en mogelijkheden. We leven in spannende tijden en Monobanda gaat het avontuur met veel plezier aan!’

Auteur: Mathijs Konings Werkt bij Monobanda: een jong, creatief bedrijf boordevol energie, waar spel centraal staat en de synergie tussen de werknemers altijd garant staat voor speelse en originele concepten.
468

Reactie verzenden

Share This