Selecteer een pagina

OntFront kijkt toe op de komst van 2020

Algemeen

OntFront is een progressief herenlabel: nieuwe ondernemers. Het snelle en duurzame leven. Nieuwe media. Chic én rebels. Daar draait OntFront om. In 2020 heeft OntFront de relatie met het Verre Oosten volledig uitgebouwd. Daar waar OntFront in 2009 begon met 26 shop-in-shops in Chinese warenhuizen, heeft het merk nu een solide marktpositie in China, Korea en ook Rusland veroverd. Westers individualisme, gecombineerd met een complete lifestyle, vormen de toegevoegde waarde van het merk. Muziek, film en kleding wordt als één product verkocht.


En alle consumenten zijn digitaal aan elkaar gelinkt. Een beleving. Denk daarbij aan lifestyle memory disks die aan de kleding zitten. Een consument trekt dus meer aan dan bijvoorbeeld een nieuwe jas. Daar hoort ook nieuwe muziek bij. Een nieuwe stemming. En zelfs een nieuwe community met nieuwe vrienden.

In 2020 heeft OntFront vier grote bronnen van inkomsten. Het verkoopt direct aan shoppende klanten via ‘flagship stores’. Daarnaast verkoopt Ontfront als groothandelaar kleding aan winkels. Het laat onder licentie kleding produceren en verkopen door een derde partij. En aan de hand van kledingagenten verwerft OntFront inkomsten, die met sample collecties orders binnenhalen tegen een winstpercentage.

OntFront heeft als koploper in maatschappelijk verantwoord ondernemen het voortouw genomen in het ‘schoonmaken’ van de productieprocessen. Naast duurzame designs, ecologische stoffen, biologisch inverven, transportreductie van kleding en het tegengaan van kinderarbeid, is nu elk design van OntFront ‘customized’ om het lichaam van een klant. Niet één product teveel op deze aarde.

Dankzij de kredietcrisis is de markt opengebroken voor nieuwe ondernemingen zoals OntFront. De sterkste ondernemingen die functioneel zijn en hoge kwaliteit bieden hebben veel profijt gehad van deze periode. In 2020 is de wereldeconomie vrijwel gelijk getrokken, dankzij de globaliseringspurt. Nieuwe economieën zijn opgebloeid tot stabiele factoren, waardoor er veel ruimte is ontstaan voor een harmonieuze wereldse blik op de toekomst. En OntFront is uitgegroeid tot het eigenzinnige merk voor de nieuwe generatie.

Auteur: Tomas Overtoom & Liza Koifman OntFront is Tomas Overtoom & Liza Koifman (tomas@ontfront.com)
468

Reactie verzenden

Share This