9-11 mei 2000LondenTiLE: trends and technologies in the leisure industryInformatie: Business Design Centret +44(0)171359353510-11 mei 2000HoofddorpDoelgericht website management, tweedaagse studiebijeenkomstInformatie: Focus Conferences BV, t 020 305 9159, f 020 671...
Lees meer
MMNieuws biedt aan werkgevers en aan werving- en selectiebureaus de mogelijkheid vacatures te plaatsen. Deze maand van Ligtenberg Staffing en Platvorm. Ligtenberg StaffingLigtenberg Staffing is een volledig gespecialiseerd werving- en selectiebureau voor de sectoren...
Lees meer
Oog om Oog Maandelijks een e-mailwisseling tussen twee communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen. Beste Duco,Even een gegeven paard in de bek kijken: de Uitkrant, de volledige culturele...
Lees meer
Het bestellen van bioscoopkaartjes via de telefoon met de ThuisChipper bij Belbios voorkomt bij deze organisatie no shows, want de klant betaalt tegelijkertijd. En de klant hoeft niet meer een uur voor de aanvang van de voorstelling de kaartjes af te halen.CARDS in...
Lees meer
Digitalisering en internet bepalen in toenemende mate ons koopgedrag. Tevens verleggen consumenten hun aandacht van traditionele verkoopkanalen als reisbureaus (voor vliegtickets en reizen) en gewone winkels (voor computers en audioapparatuur) naar on-line diensten....
Lees meer
Boek: Stads mecenaat en lokale overheid; Honderd jaar private en publieke kunstbevordering in Amsterdam 1899-1999 Een eeuw kunstbevordering in Amsterdam
Auteurs van historisch getinte studies putten zich vaak uit in gedetailleerde chronologische overzichten. Dat het ook anders kan, bewijst historicus Jan Bank. Hij schreef een heel aardig boekje van circa 50 paginas over private en publieke kunstbevordering in...
Lees meer
Goed luisteren belangrijker dan een vlotte babbel De beurs als communicatieplatform
Databasemarketing is het sleutelbegrip in de marketingcommunicatie van de toekomst. Databasemarketing is ook de ruggengraat van de internetbusiness. Via internet is het gemakkelijk informatie bij te houden over (potentile) klanten en met die kennis zo effectief...
Lees meer
Nieuw publiek voor moderne dans Uit de praktijk van de collectieve cultuurmarketing
Soms krijg ik een theatermailing die me nieuwsgierig maakt. Nieuwsgierig naar de manier waarop de mailing tot stand is gekomen en naar het mogelijk effect ervan. Zon mailing ontving ik onlangs van Theater Bellevue. Een aanbod om eens een moderne-dansvoorstelling in...
Lees meer
Volkscultuurtoerisme staat of valt bij kleurrijke details
De belangstelling voor cultuurtoerisme is sinds de jaren zeventig toegenomen. Het Sociaal en Cultureel Planbureau verklaart deze trend vooral uit een toename in het aantal toeristische activiteiten. Steeds meer mensen bezoeken musea, monumenten en archieven. Maar...
Lees meer
Loungen: bankzitten in huiskamersfeer
Terwijl de meeste consumenten nu pas toe zijn aan het optimaal genieten van de rust van hun huiselijke omgeving, schaamt de happy few zich bij de gedachte aan het ongeveer tien jaar geleden zo populaire cocoonen: je thuis terugtrekken op de bank met een video of een...
Lees meer