Selecteer een pagina

Nederland: waterland

Vraag het een gemiddelde toerist die voor de regen een museum in is gevlucht en hij zal het beamen: Nederland, waterland. De strijd tegen het water heeft de Nederlandse cultuur sterk bepaald. Nederlanders zoeken in hun vrije tijd dat water echter veelvuldig op. Ook... Lees meer

Het Rembrandthuis: veel beroep op eigen fantasie

Het huis waar Rembrandt zon twintig jaar lang woonde en werkte, fungeert sinds ongeveer 1900 als museum. Met de bouw van een nieuwe vleugel naast het karakteristieke woonhuis is de ruimte van het museum verdubbeld. De nieuwbouw maakte het mogelijk om het interieur van... Lees meer

Opgemerkt: Vakkundig inspelen op trends

Hoe kunnen bedrijven het beste inspelen op trends? Dat legt trendkundige Hilde Roothart uit in het hieronder samengevatte artikel. Fase 1: trendonderzoek: geen navelstaarderijBelangrijk is om niet alleen een sterkte/zwakte analyse van je bedrijf op te stellen, maar om... Lees meer

Veel geduld bij Brusselse lobby

Wie denkt dat er ten behoeve van culturele projecten makkelijk en snel geld te halen valt bij de Europese Commissie zal van een koude kermis thuiskomen. In de eerste plaats kost het veel tijd en moeite om erachter te komen welke programmas op cultureel gebied, waarop... Lees meer

Checklist professioneel lobbyen

DoelstellingZorg voor een duidelijke doelstelling en een daarbij behorende helder geformuleerde boodschap. Interne organisatieZorg voor een goede interne organisatie. Belangrijk is het aanwijzen van diegene(n) die daadwerkelijk gaan lobbyen. Dat hoeft, met name in... Lees meer