Mooi of slecht weer, het maakt niet uit voor de bezoekers van KidZcity in Utrecht. Dit 5.000 m2 grote overdekte kinderspeelparadijs beschikt over zon duizend speelplekken met origineel en gevarieerd kindervermaak. Op een druilerige zondagmiddag gaan we maar eens...
Lees meer
Voor Tina Gebel, sales- & marketingmanager van Madame Tussauds, is het positioneren van helden die er niet (meer) zijn de grootste uitdaging. Het geheim ligt in het managen van verwondering. Maar hoe doe je dat? Madame Tussauds hanteert natuurlijk een aantal...
Lees meer
Cultuur vooropBarcelona functioneerde dit jaar als gaststad voor de jaarlijkse IFEA-Europe conferentie. De International Festival and Event Association is van origine een Amerikaanse vereniging van festivalorganisatoren. Opvallend is dat deze organisatie geen thema-...
Lees meer
Leisure lijkt als groeisegment bij uitstek het toverwoord van deze tijd. Het is n van de functies waarmee stadsbesturen zich nadrukkelijk profileren. Vaak echter is er geen beleid voor het leisure-aanbod geformuleerd, waardoor er onbedoelde effecten kunnen optreden....
Lees meer
Amsterdam is voor toeristen uit het buitenland een aantrekkelijke stad. De hoofdstad trekt, na Parijs, Londen en Rome, in Europa de meeste toeristen. Jaarlijks overnachten 3,7 miljoen buitenlandse bezoekers in Amsterdam. Gemiddeld verblijven zij er iets meer dan drie...
Lees meer
Boek: Op strategie-safari. Een rondleiding door de wildernis van strategisch management Verplichte literatuur voor iedere creatieve manager
Dit boek is opgedragen aan hen die meer genteresseerd zijn in open terreinen dan in gesloten kooien. Het is geschreven voor managers en adviseurs, maar ook voor studenten en docenten. Over het algemeen beschouwt men strategievorming als de belangrijkste taak van een...
Lees meer
Boek: Het effect van reclame, reclamekenners analyseren 25 bekroonde EFFIE cases van Result DDB, 1988-1999 Effect van reclame?
De EFFIE is de enige Nederlandse reclameprijs die zich richt op de effectiviteit van de campagne. De winnende reclamecampagnes moeten in belangrijke mate hebben bijgedragen tot het marketingsucces van de onderneming. Het reclamebureau Result DDB geeft in Het effect...
Lees meer
Boek: Jaarboek Cultuur 1998/99 Cultuur in cijfers
Besluiten om een vergunning af te geven voor een nieuw bioscoopcomplex, of om een museum te verbouwen en te vernieuwen, zijn gebaseerd op een bepaalde toekomstverwachting. Veranderingen in publieksparticipatie of nieuwe trends in het culturele aanbod tekenen zich...
Lees meer
Uit de bladen
Transport en entreekosten gelden als belangrijke belemmeringen voor scholen om deel te nemen aan culturele activiteiten buitenshuis. Uit een recent onderzoek in de provincie Utrecht blijkt echter dat deze twee factoren niet doorslaggevend zijn. Veel belangrijker lijkt...
Lees meer
Oog om Oog Beste Eymert, beste Rolf
Oog om Oog Maandelijks een emailwisseling tussen twee communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen. Beste Eymert, Een onderbelicht aspect aan de recente voetbalzege van Nederland op Duitsland vind ik...
Lees meer