MMNieuws biedt aan werkgevers en aan werving- & selectiebureaus de mogelijkheid vacatures te plaatsen. Deze maand van de V4-groep en van Ligtenberg Staffing. V4-groep:Projectleiders, Aanjagers, CordinatorenVoor diverse opdrachtgevers binnen de vrijetijdssector...
Lees meer
MMNieuws begint deze maand met een e-mailwisseling tussen twee communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen. Beste Eymert,Hier mijn keuze uit het Amsterdamse straatbeeld, eind november. Deze drie...
Lees meer
Over Nederlandse musea wordt wel beweerd dat zij een voorbeeld kunnen nemen aan hun Amerikaanse collegae. Zeker waar het gaat om hoe je een goede relatie opbouwt met de klant en hoe je additionele financiering kunt binnenhalen. Maar in Amerika heerst ook het...
Lees meer
Boek: Publieke ruimte, parochiale plekken en passantenopenbaarheid; jonge alleenwonende Amsterdammers over stedelijkheid Verplichte kost voor Stedenbouwers
Stadsgeograaf en ambtenaar Jos Gadet onderzocht het gebruik en de beleving van jonge alleenwonenden in Amsterdamse publieke gelegenheden (cafs, winkels, bibliotheken en theaters) en publieke buitenruimten (straten, pleinen, markten, parken en recreatiegebieden). Zijn...
Lees meer
Boek: Winnen met uw Website Een website heeft ook valkuilen
De stap naar internet is een weldoordachte en strategische beslissing. Is die eenmaal genomen dan is een praktische handleiding nodig om marketingmanagers, webmasters, ontwerpers en iedereen die bij het proces betrokken is op het juiste spoor te houden. In Winnen met...
Lees meer
Boek: Winnen zonder vechten Succes luistert alleen naar applaus
Beroemde veldheren hebben zich nogal eens opvallend uitgelaten over het belang van strategie en tactiek. Het hoeft de lezer niet te verbazen dat een verzameling van hun citaten een aardige reiswijzer in managementland oplevert. Gaby Vanden Berghe heeft hierbij citaten...
Lees meer
Uit de bladen
De tegenstelling cultureel erfgoed en actuele kunst moet worden opgeheven. Het concept culturele biografie is daarvoor geschikt. Daarin wordt verhaald hoe mensen zin geven aan hun leven en de omringende wereld. En met name op het gebied van de nieuwe media liggen...
Lees meer
Congresverslag: Bedrijven sponsoren op gevoel
Culturele publieksevenementen zijn populair bij bedrijven die veel publiciteit verwachten en op zoek zijn naar het juiste gevoel. De duizenden die een evenement bezoeken zijn vaak niet eens het voornaamse motief voor een sponsor. De bezoekers van het evenement brengen...
Lees meer
Trends, tips en favorieten Nederland adviesland
In de rubriek Centraal komen iedere maand deskundigen aan het woord over een vooraf gekozen thema. De redactie van MMNieuws vroeg een aantal adviesbureaus zich uit te spreken over trends en favorieten en kon ook niet nalaten wat tips te vragen. 1 Belangrijkste trends2...
Lees meer
Opgemerkt
Kortingskaart voor serieuze kunstIn 31 Europese landen, inclusief Oost-Europa en de Russische Federatie, bestaan voor jongeren kortingspassen en in sommige landen op tijdelijke basis vouchersystemen. Meestal is de korting bedoeld voor aankopen in winkels of voor de...
Lees meer