Altijd wat te belevenAdformatie 10, 6 maart 2003De beurs voor de eventwereld, Evenement, is al vijf jaar lang een succes. Toch is deze beurs niet makkelijk te organiseren. Bedrijven denken evenementen nog vaak zelf te kunnen organiseren, terwijl evenementenbureaus...
Lees meer
Leeswijzer; Plek, dood en wielrennen rubriek: leeswijzer
Naar aanleiding van: Burgers, J. (2002), De gefragmenteerde stad. Amsterdam: Boom; en Hugo Camps, Requiem in NRC Handelsblad van 15 maart dit jaar. Ajax heeft eigenlijk niet veel meer met Amsterdam te maken. Er voetballen Brazilianen, Zuid-Afrikanen, Tsjechen,...
Lees meer
Actief erfgoedbeleid: hoe spreek je het grote publiek aan?
Cultureel erfgoed is een speerpunt in het Belgische en Nederlandse overheidsbeleid, maar hoe spreek je een breed publiek met dit thema aan? In de aanloop van het in 2006 te openen nieuwe stadsmuseum in Gent is gezocht naar mogelijkheden om nieuw publiek te bereiken....
Lees meer
Musea en Matthes: de niet vervulde belofte van internet
In de negentiende eeuw waren veel musea slechts toegankelijk op afspraak. Bezoek was voorbehouden aan een culturele elite die met gepaste kleding (hoge hoeden voor heren) en onderworpen aan een strakke gedragsetiquette kon genieten van kunstwerken, zeldzame voorwerpen...
Lees meer
Een week in Sprookjesland
En week per jaar komt de attractieparkenbranche samen in de VS voor de grootste leisurebeurs ter wereld. Attracties inkopen, ontwikkelingen volgen ideen en trends horen. En vooral kijken wat de grote jongens in Florida doen. Een verslag. Eind 2002 vond traditioneel de...
Lees meer
Toeristische regiomarketing: a sense of place
Regiomarketing is niet hetzelfde als toe- ristische marketing, maar erg diep is het water tussen beide disciplines niet. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de kern van de toeristische ervaring, die ligt in zijn ruimtelijke component. Onze bestemming moet verschillen...
Lees meer
MMNieuws volgende maand rubriek: mmnieuws volgende maand
Het maart nummer van MMNieuws zal in het teken staan van regiomarketing.In Met Andere Woorden worden de directeuren Toerisme van Nederlands en Vlaams Limburg genterviewd.Verder zijn er artikelen over regiomarketing in de Vlaamse Westhoek en attractieparken in de VS.In...
Lees meer
Redactienetwerk: Marc Verstappen rubriek: redactienetwerk
NaamMarc VerstappenLeeftijd41 jaarhuidige baandirecteur Villanella kunsthuis voor kinderen en jongeren, proefstation waarin nieuwe strategien en modellen worden uitgeprobeerd. Doelstelling: interessante hedendaagse kunst (van literatuur tot podium, van muziek tot...
Lees meer
Congresagenda rubriek: congresagenda
9 maart AntwerpenInfosessie De sociale en fiscale aspecten van de artistieke activiteit Informatie: Steunpunt kunstenwww.ibk.net.be19-22 maartCharlotte, North Carolina, USAMuseum and the webInformatie: Archimusewww.archimuse.com/mw2003/20 maartEdeLand vol Leisure...
Lees meer
Bezoekersontwikkelingen attractieparken in 2002
Van de ongeveer 340 attractieparken in de wereld werd de top 50 parken wereldwijd in 2002 bezocht door niet minder dan bijna 251 miljoen bezoekers. Dat is zon 285.000 meer dan in 2001 en niet minder dan 5,5 miljoen meer dan de Top 50 had in 2000. De groei van de...
Lees meer