19-20 februariLeidenE-mail marketingInformatie: Euroforumwww.euroforum.nl20 februariHaarlemMaatschappelijk Ondernemer in de toerisme sectorInformatie: Provincie Noord-Hollandwww.noord-holland.nl25 februariRotterdamDe impact van de IK-Cultuur op maatschappij, marketing...
Lees meer
MMNieuws volgende maand rubriek: MMNieuws volgende maand
Redactiewww.mmnieuws.nl...
Lees meer
Redactienetwerk: Eltje de Klerk rubriek: redactienetwerk
Iedere maand stellen zich op deze plaats leden van het redactienetwerk aan u voor. Zij dragen suggesties aan en leveren adviezen voor de verdere ontwikkeling van MMNieuws. naam Eltje de Klerk leeftijd 35 jaar huidige baan senior consultant Vrijetijdseconomie bij...
Lees meer
Hermsen&Polak rubriek: Hermsen&Polak
NIEUW Met ingang van deze MMNieuws wordt de rubriek Oog om Oog in gewijzigde vorm en onder een andere naam voortgezet. Rolf Hermsen (grafisch ontwerper) en Esther Polak (beeldend kunstenaar) bespreken vormgevingskwesties, onderling en met ontwerpers of opdrachtgevers,...
Lees meer
Congresverslag: Beleving is booming business rubriek: congresverslag
Op het jaarcongres Recreatie & Toerisme Beleving, dat in november 2002 in Zoetermeer plaatsvond, stond de gevoelsuitdrukking beleven centraal. Belangrijke vragen op het congres waren: wat bedoelen we met een belevenis, wat is er belangrijk om een unieke belevenis...
Lees meer
Leeswijzer: Vrijetijd? Dan Duitse televisie! rubriek: leeswijzer
Naar aanleiding van: Eike Wenzel, ed. (2000), Ermittlungen in Sachen Tatort. Recherchen und Verhre, Protokolle und Beweisfotos. Berlijn: Bertz Verlag. Tussen 1975 en 2000 is het aantal uren dat wij naar de televisie kijken, met 2,2 uren toegenomen. Nederlanders kijken...
Lees meer
Re-creatief Vlaanderen wil fundamenten voor een cultuurbeleid aanreiken
Het steunpuntenbeleid van de Vlaamse regering heeft de afgelopen jaren veel nieuwe initiatieven opgeleverd. Het jongste in de rij, in het programma Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek, heet Re-creatief Vlaanderen en werd half december 2002 aan de buitenwereld...
Lees meer
Uit de bladen rubriek: uit de bladen
Voor de komende jaren ontbreekt het Nederland nog aan een goed gevulde (internationaal) aansprekende agenda op het gebied van evenementen. Initiatieven vanuit de markt zijn hiervoor essentieel. Steden gebruiken evenementen als instrument om gemeentelijke doelen na te...
Lees meer
Centraal: Ryclef Rienstra: De kunstensector moet zn verleidingskunsten toepassen. rubriek: centraal
In de vorige MMNieuws reageerden enkele betrokkenen op stellingen over het belang van private financiering in de kunsten. Hieronder de reactie van Ryclef Rienstra, directeur van de VandenEnde Foundation. Is er de laatste jaren sprake van een positiever klimaat in de...
Lees meer
De stedelijke musea en hun gezamenlijke publiekswerking en communicatie Am Musea Antwerpen
Toen de Am het samenwerkingsverband tussen de Antwerpse stedelijke musea het licht zag, was er twijfel of Publiekswerking en Communicatie als twee aparte diensten moesten optreden. Uiteindelijk is dat niet gebeurd, omdat Am in een goede wisselwerking tussen beide...
Lees meer