Iedere maand stellen zich op deze plaats leden van het redactienetwerk aan u voor. Zij dragen suggesties aan en leveren adviezen voor de verdere ontwikkeling van MMNieuws. naam Kathleen Weyts leeftijd 32 huidige baan Hoofd marketing Kunstencentrum Vooruit vorige baan...
Lees meer
MMNieuws Volgende Maand rubriek: mmnieuws volgende maand
MMNieuws volgende maand:Het eerste nummer van het nieuwe jaar vormt het begin van de samenwerking met Cultuurnet Vlaanderen, dat een deel van de redactionele werkzaamheden voor zijn rekening zal nemen.In dit nummer zullen twee congressen besproken worden; het...
Lees meer
Congresagenda rubriek: congresagenda
MMNieuws publiceert in dit laatste nummer van 2002 een overzicht van alle congressen, beurzen, cursussen en opleidingen in het komende jaar, die voor de doelgroep interessant zijn. Indien u relevante informatie op het gebied van management en marketing voor cultuur en...
Lees meer
Oog om oog: Een beeldmerk voor De Hedendaagse Kunstenaar-Intellectueel rubriek: oog om oog
Beste Esther,Laatst had ik een regelrechte Ervaring, die ik graag met je wil delen. Op zaterdag 2 november zat ik in NRC Handelsblad te bladeren tot ik op pagina 31 van het Zaterdags Bijvoegsel aankwam. Daar viel ik ten prooi aan een acute biologering, uitgeoefend...
Lees meer
Boeken: City Branding, Vronique Patteeuw rubriek: boeken
In het tijdperk van de beleveniseconomie en de vrijetijdsindustrie wordt de druk op vermogen van steden om zich te onderscheiden opgevoerd. Vooral sinds Frank Gehry met zijn ontwerp voor het Guggenheim Museum de stad Bilbao op de wereldkaart zette, is architectuur in...
Lees meer
Visite Virtueel: De toekomst van i-mode rubriek; visite virtueel
I-mode werd ooit aangekondigd als het laatste staaltje van technisch vernuft, waarmee je beeld, geluid en animatie op je mobiele telefoon kunt ontvangen. Hoe staat met de ontwikkeling en acceptatie van i-mode? Is er behoefte aan mobiel internet in deze visuele vorm?...
Lees meer
Opgemerkt rubriek: opgemerkt
Samsonic en Javaanse Jongens: eetcaf als testcase – Sponsormagazine 5, oktober 2002Festivals en evenementen lopen een belangrijke bron van inkomsten mis nu tabaksreclame en -sponsoring verboden zijn. Toch proberen zowel de festivals en de evenementen als de...
Lees meer
Experience marketing in de communicatie-praktijk
Sponsoring en eventmarketing zijn de snelst groeiende communicatie-instrumenten van de afgelopen jaren. Toch vragen veel marketeers zich af wat experience marketing doet voor het eigen merk of de eigen organisatie. Een betoog voor experience marketing met drie...
Lees meer
Investeren in haaien op sterk water
Wanneer het gaat over investeren in kunst en de vraag hoe die vervolgens aan de man te brengen is reclamemagnaat Charles Saatchi een toonvoorbeeld van hoe het moet of kan. Saatchi heeft in de loop van de afgelopen jaren een aanzienlijke kunstcollectie opgebouwd met...
Lees meer
De Cultural Scorecard; Prestaties meten van culturele ondernemingen
Over cultureel ondernemerschap is al veel geschreven, maar naar de wijze waarop dit kan worden gemeten is nog weinig onderzoek verricht. De Cultural Scorecard (CSC) is een besturingsinstrument dat een organisatie assisteert bij het maken van strategische keuzes en...
Lees meer