Selecteer een pagina

Anno ’02, of samen staan we sterk

Anno 02 is een typisch product van zijn tijd, maar het bewandelt de moeilijke weg. Het regionale project haakt aan bij de trend van de evenementencultuur, maar het versnippert die formule over een brede waaier van regionale partners. Samen staan we sterk? Of vijftien... Lees meer

Kunst en cultuur op het web

Internet heeft zich aangediend als een aanvullende bron van informatie over kunst en cultuur. Het gebruik van dit nieuwe medium staat echter nog in de kinderschoenen. Slechts 3 procent van de bevolking informeert zich via internet over kunst en cultuur. Binnen deze... Lees meer

Uit de bladen

rubriek: uit de bladen

Sms-berichten via de mobiele telefoon worden in Belgie in toenemende mate gebruikt voor het meesturen van reclameboodschappen. 20 procent van de Europese bedrijven voert via sms reclame-campagnes. De verwachting is dat dit percentage de komende jaren stijgt naar bijna... Lees meer

Opgemerkt

rubriek: opgemerkt

Folderaars spreken elkaar moed inDe tijd die jongeren aan lezen en de publieke omroepen besteden, is sinds 1990 gehalveerd van acht naar vier uur per week. Daarentegen is de tijd voor commercile televisie (vanaf 1989) en internet meer dan verdubbeld tot ruim 9 uur.... Lees meer

Museumwinkels in Nederland en Vlaanderen

De afgelopen jaren is er veel energie gestoken in professionalisering van museumwinkels in Nederland. Onderzoek leverde hiervoor de nodige munitie: Museumwinkels worden wel steeds beter, maar er valt nog veel meer uit te halen door met betere producten te werken, De... Lees meer