Selecteer een pagina

Voor geen geld te koop

Wereldwijd is de internationale handel in creatieve producten tussen 2002 en 2008 fors toegenomen, met veertien procent per jaar (UNCTAD, 2010). Recente nationale mapping-studies bewijzen dat de creatieve industrieën inmiddels meetellen als motor voor de economie.... Lees meer

Field configuring events

Young cultural entrepreneurs use micro-events as a way of establishing markets and setting up professional conditions. This trend is of considerable interest not only to academics studying the creative economy, but also to policy makers and economic developers in... Lees meer

De duurzaamheid van bytes

Steeds meer informatie wordt in digitaal formaat opgeslagen en bewaard. Het is gemakkelijk en de informatie lijkt ook eenvoudig te bewaren. Maar schijn bedriegt. Als we niet zorgvuldig met het opgeslagen materiaal omgaan dreigt zelfs een digital dark age. Wie... Lees meer

Wat drijft innovatie?

Tegen 2020 wil Vlaanderen als kenniseconomie aansluiting vinden bij de innovatieve topregio’s in Europa. De regering zette daarvoor het plan Vlaanderen in Actie (VIA) op. Beleidsmatig wordt duidelijk een tandje bijgestoken in de ondersteuning van de... Lees meer