Selecteer een pagina

Creatief in de Polder

Column Steve Austen

Het moet ergens begin jaren negentig zijn geweest dat ik bezoek kreeg van Charles Landry, inmiddels vooraan-staand en veelgevraagd spreker op internationale congressen en symposia, over de kritische succesfactoren die sommige steden en regio’s wél en... Lees meer

BMC partner van MMNieuws

Advies- en managementbureau BMC is een bureau met hart voor de publieke zaak, en zeker ook voor cultuur. Het wil met kennis en kunde een bijdrage leveren aan de kunst- en cultuursector. Een bijdrage die leidt tottevreden opdrachtgevers en culturele... Lees meer

Ten geleide

Creativiteit heeft de neiging zich geografisch te concentreren. Ruimtelijke  relaties lijken de creativiteit en bekwaamheid te bevorderen. Plaats, gemeenschap en culturele economie zijn vaak met elkaar verbondenen zorgen voor associaties van bepaalde producten... Lees meer

Utrecht koestert creatief talent

Kernwoord in het versterken en behouden van een creatief klimaat is verbinden, niet alleen op regionaal niveau, maar juist ook op Europees en internationaal niveau. En waar creatieve netwerken eenmaal zijn gesmeed, is het belangrijk ze te verduurzamen. Utrecht timmert... Lees meer

Citymarketing met een middeleeuws tintje

Vooruitlopend op het gastheerschap voor de Internationale Hanzedagen 2017 organiseerde Kampen op 9 november dit jaar het allereerste Hanzesymposium uit de geschiedenis. Negentien deelnemende Hanze steden bogen zich over de vraag hoe gezamenlijk een stad als Hanzestad... Lees meer