Selecteer een pagina

Theatermarketing 2.0

De toekomst?

Wat moet een gezelschap of podium met Facebook of Twitter, of met (micro)blogs of costumer reviews? Hoe zit dat met crowdsourcing en bookmarking? En moet je echt een community opbouwen om je publiek tevreden te stellen?Niet iedereen zal het antwoord op deze vragen... Lees meer

Verminder belastingen van culturele gebouwen!

Eigenaren en gebruikers van culturele gebouwen hebben te maken met verschillende belastingen. De WOZ-waarde die door de gemeenten zelf wordt vastgesteld speelt hierbij een belangrijke rol. Het nauwkeurig bekijken van de WOZ-waarde kan instellingen veel financieel... Lees meer

Sponsoring maakt pas op de plaats

De crisis. Nog steeds elke dag op een of andere manier in het nieuws. En direct of indirect hebben velen er mee te maken, ook de culturele sector. Er zijn wisselende geluiden. Er vallen evenementen weg omdat de sponsor het contract na soms velen jaren niet verlengt.... Lees meer

De ontwikkeling van de musicalmarkt

In 2010 bestaat de musical in Nederland vijftig jaar; de première in het Luxor Theater Rotterdam van de musical My Fair Lady wordt algemeen beschouwd als het begin van de professionele musical in Nederland. Tot het midden van de jaren zestig werden uit het... Lees meer