Profielkeuze Citymarketing is in. Steeds meer gemeenten houden zich ermee bezig of willen dit in de toekomst gaan doen. Veelal met als doel om de sociaaleconomische vitaliteit van hun gebied te creëren en waarborgen. Het marketen van een gebied is echter niet...
Lees meer
De (internationale) identiteit van Den Haag is gekoppeld aan het devies ‘Stad van Vrede en Recht’. Den Haag wil ook in de toekomst deze koppeling aanhouden en waar mogelijk versterken. Het beleid van de afdeling Citymarketing is primair gericht op de bewoners....
Lees meer
Tweetend & Bloggend naar de Toekomst Brabantse cultuur en social media
Incubate Festival: Onderscheidend en authentiek gebruik van media Het Tilburgse festival Incubate staat bekend als toonaangevend in de wereld van onafhankelijke muziek, experimentele kunst, dans en video. Via Facebook, Twitter, Blogs, Myspace en talloze andere...
Lees meer
De Kloof tussen Cultuur en Politiek Een vergelijking van gemeentelijke modellen voor d
Berenschot heeft onderzocht hoe gemeentelijke cultuursubsidies worden verdeeld in de steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Arnhem, Enschede en Maastricht. Hierbij is een vergelijking gemaakt van de hoofdlijnen van het...
Lees meer
De mediamix voor kunst sociaal en cultureel planbureau
Bij de publieke omroep is het de kunst om er kunst te kunnen vinden. Dat zou in één regel de samenvatting kunnen zijn van de kritiek die de afgelopen jaren op het gesubsidieerde deel van ons omroepbestel is geuit. Kunst zou zijn verbannen naar de randen...
Lees meer
JOLINE JOLINK nu en in 2020
Joline Jolink ontwerpt twee keer per jaar een collectie kleding voor ‘women with something to do.’ Dit zijn moderne, zelfstandige en ondernemende vrouwen die veelal werkzaam zijn in de creatieve sector. Iedere collectie is ook geïnspireerd op een of...
Lees meer
De community van Adformatie
In 2020 is Adformatie nog steeds in papieren vorm verkrijgbaar. Hoewel de roep om gratis informatie nog is niet verstild en er steeds wel weer een bedrijf opduikt met een initiatief voor een nieuwe gratis krant of informatiedienst, zal er behoefte blijven aan...
Lees meer
OntFront kijkt toe op de komst van 2020
OntFront is een progressief herenlabel: nieuwe ondernemers. Het snelle en duurzame leven. Nieuwe media. Chic én rebels. Daar draait OntFront om. In 2020 heeft OntFront de relatie met het Verre Oosten volledig uitgebouwd. Daar waar OntFront in 2009 begon met 26...
Lees meer
Intentie, transparantie, eerlijkheid en respect
Ik ontwerp high fashion voor vrouwen. Mijn stijl kenmerkt zich door grafische vormen: clean, chique en architectonisch. Droog en minimalistisch. Draagbare avantgarde. Door een hoog kwaliteitsgehalte wat betreft afwerking en materiaal is mijn kleding duurzaam. Mijn...
Lees meer
Creatieve wereldvreemdheid
Succes bij innovatie hangt voor 99% samen met je heel goed verdiepen in de wensen, behoeften en problemen van je beoogde doelgroep. Dat kun je in elk goed boek over innovatie en innovatiemanagement lezen. Toch besteedt weinig van die literatuur aandacht aan die...
Lees meer