Monobanda is een jong en creatief bedrijf. De concepten die Monobanda ontwikkelt, zijn voor veel doelen inzetbaar: musea, winkels, feesten en evenementen. Monobanda heeft als doel om voor elke opdrachtgever een origineel op maat gemaakt fusionplay concept neer te...
Lees meer
Na een periode waar in de westerse samenleving en materialistische consumptiemaatschappij alles nogal uit proportie is gegroeid, met een grote financiële crisis en ernstige milieuproblemen als gevolg, groeien we de komende jaren naar een wereld waar weer behoefte...
Lees meer
Butterfly Works is een social design studio waarin design leidend is voor het beantwoorden van internationale sociale vraagstukken. We geloven in de grensoverschrijdende werking van vormgeving, gekoppeld aan inhoud. Butterfly Works is werkzaam in onder andere India,...
Lees meer
Vanmiddag stuurde ik een v-mail naar de andere kant van de wereld. Het is hier dan al volop dag, terwijl daar de wereld nog in diepe rust is. Door de opmars van internet en spraaktechnologie vergeet ik soms het tijdverschil. Zakendoen is veel makkelijker geworden....
Lees meer
Van Staphorst tot gidsland
Achteraf bezien lijkt het allemaal zo logisch. Nog geen tien jaar geleden had iedereen het over social media, augmented reality en nanomaterialen. Onvoorstelbaar eigenlijk hoe snel dat soort zaken gemeengoed zijn geworden. Een beetje hilarisch ook wel, al dat...
Lees meer
Met advergames werken aan playful branding
Wanneer je vertelt dat je een bedrijf opricht om online games te gaan maken voor adverteerders kijken meeste mensen je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Misschien is het de generatiekloof, misschien iets anders? Hoe dan ook, Flavour werd in het begin niet...
Lees meer
Omroep MAX in 2020
De missie van Omroep MAX is in 2020 nog steeds dezelfde als in 2010: het maakt zich binnen het publieke bestel sterk voor het brengen van kwalitatief sterke programma’s, zoals registraties van concerten en diverse vormen van toneel, consumentenprogramma’s...
Lees meer
Waarde van creatie: Stichting Nederland Kennisland
Het was niet echt groot nieuws dit keer. In september verscheen de nieuwe beleidsbrief Cultuur en Economie, van de ministeries van EZ en OCW. Werd de eerste brief, ‘Ons creatieve vermogen’, in 2005 nog met veel tamtam aangekondigd, rond ‘De waarde...
Lees meer
Grenzeloos 2020: Virtueel Platform
Nieuwe media in Nederland zijn in 2020 voorbij de transformatiefase. De snelheid van informatiestromen en verdere ontwikkelingen op het gebied van informatietechnologie zorgen ervoor dat obstakels oplossen. Delen en auteursrecht zijn geen issue meer. Open source is...
Lees meer
VPRO: wat altijd hetzelfde zal blijven
Om de vraag te beantwoorden hoe de VPRO er in 2020 voorstaat, en wat er verandert, is het absoluut noodzakelijk te bezien wat hetzelfde moet blijven. Wat is de VPRO eigenlijk? De simpelste manier om dat uit te drukken is dat de VPRO een club van makers is die een...
Lees meer