Toekomstvoorspellingen: wie zich er zonder ervaring met glazen bollen aan waagt, waagt zich in het luchtledige. Giep Hagoort durft het aan, gesterkt door de visie van een groot aantal creatief en cultureel ondernemers die in dit nummer van MMNieuws hun ideeën...
Lees meer
Anno 2020 is het Filmmuseum een bruisend filmcentrum dat als een magneet fungeert voor een ieder die het onbekende wil ontdekken of het bekende wil terugzien.Het aanbod van het Filmmuseum – artistiek vooruitstrevend en maatschappelijk geëngageerd – is...
Lees meer
Aangezien het algemeen bekend is dat niemand in de toekomst kan kijken, is iedere toekomstvoorspelling gedoemd niet veel meer te zijn dan een bescheiden extrapolatie van de status-quo. Dat hoeft niet oninteressant te zijn, integendeel.Ik verwacht eigenlijk dat uit de...
Lees meer
van de redactie
MMNieuws viert dit jaar z’n tienjarig bestaan. En bij een jubileum is de neiging om achterom te kijken sterk. Waaraan besteedden we in die tien jaar aandacht? Wat zegt het dat de onderwerpen die in MMNieuws aan bod kwamen langzaam verschoven, naar onderwerpen...
Lees meer
Het management van kunsten en erfgoed in 2020 Op weg naar 2035
Film 2035 Op het filmpje staan beelden van het verkeer en de virtuele activiteiten in dat jaar. De auto`s – bijna allemaal hybride – worden op de snelweg nog wel niet aan elkaar gekoppeld, maar met sonar en radar is het rijden een stuk veiliger geworden dan nu,...
Lees meer
Een nieuw businessmodel voor Het glasmuseum
Stagnatie In het voorjaar van 2001 leek het doek te vallen voor het Nationaal Glasmuseum Leerdam. Het museum was in 1953 op initiatief van de glasfabriek tot stand gekomen en gevestigd in de oude villa van Petrus Marinus Cochius. Cochius was de fabrieksdirecteur die...
Lees meer
Merkambassadeurs zijn de motor van het succes
Wat zijn merkambassadeurs? Merkambassadeurs zijn de belangrijkste promotors van een organisatie. Ze zijn enthousiast over het aanbod, delen dit enthousiasme met anderen en hebben invloed op hun omgeving. Het zijn personen die zich vaak kenmerken door hun...
Lees meer
Hoe doe jij het? Centraal: acht marketeers aan het woord
Marketing: een zaak van iedereen Marleen van Amerongen (36) werkt sinds zes jaar bij het Parktheater Eindhoven (www.parktheater.nl). Als commercieel manager is zij verantwoordelijk voor de marketing, pr, kaartverkoop, receptie en IT. Daarnaast heeft zij ook bemoeienis...
Lees meer
Creatief MKB’ers ondernemen niet
Ondernemen vraagt om vernieuwing, maar creatief MKB’ers zijn daar niet goed in. Voor vernieuwing moet je weten waar je staat en wat je opties zijn. Dat vraagt om bezinning, onderzoek en experiment. Creatief ondernemers laten op grote schaal na om onderzoek te...
Lees meer
De marketeer en het publiek van gisteren column
De ster van de marketeer in podiumland is volgens Anneke Mengerink nog steeds rijzende. Zonder marketeers geen gevulde zalen. Voor de marketeer is het publiek van gisteren van levensbelang. Zij zijn de mensen die ze vandaag een bericht kunnen sturen. Om te vragen of...
Lees meer