Selecteer een pagina

Filmmuseum 2020: de poort naar bewegend beeld

Anno 2020 is het Filmmuseum een bruisend filmcentrum dat als een magneet fungeert voor een ieder die het onbekende wil ontdekken of het bekende wil terugzien.Het aanbod van het Filmmuseum – artistiek vooruitstrevend en maatschappelijk geëngageerd – is... Lees meer

De Muzen over twintig jaar

column

Aangezien het algemeen bekend is dat niemand in de toekomst kan kijken, is iedere toekomstvoorspelling gedoemd niet veel meer te zijn dan een bescheiden extrapolatie van de status-quo. Dat hoeft niet oninteressant te zijn, integendeel.Ik verwacht eigenlijk dat uit de... Lees meer

van de redactie

MMNieuws viert dit jaar z’n tienjarig bestaan. En bij een jubileum is de neiging om achterom te kijken sterk. Waaraan besteedden we in die tien jaar aandacht? Wat zegt het dat de onderwerpen die in MMNieuws aan bod kwamen langzaam verschoven, naar onderwerpen... Lees meer

Een nieuw businessmodel voor Het glasmuseum

Stagnatie In het voorjaar van 2001 leek het doek te vallen voor het Nationaal Glasmuseum Leerdam. Het museum was in 1953 op initiatief van de glasfabriek tot stand gekomen en gevestigd in de oude villa van Petrus Marinus Cochius. Cochius was de fabrieksdirecteur die... Lees meer

Merkambassadeurs zijn de motor van het succes

Wat zijn merkambassadeurs? Merkambassadeurs zijn de belangrijkste promotors van een organisatie. Ze zijn enthousiast over het aanbod, delen dit enthousiasme met anderen en hebben invloed op hun omgeving. Het zijn personen die zich vaak kenmerken door hun... Lees meer

Creatief MKB’ers ondernemen niet

Ondernemen vraagt om vernieuwing, maar creatief MKB’ers zijn daar niet goed in. Voor vernieuwing moet je weten waar je staat en wat je opties zijn. Dat vraagt om bezinning, onderzoek en experiment. Creatief ondernemers laten op grote schaal na om onderzoek te... Lees meer

De marketeer en het publiek van gisteren

column

De ster van de marketeer in podiumland is volgens Anneke Mengerink nog steeds rijzende. Zonder marketeers geen gevulde zalen. Voor de marketeer is het publiek van gisteren van levensbelang. Zij zijn de mensen die ze vandaag een bericht kunnen sturen. Om te vragen of... Lees meer