Selecteer een pagina

De marketingparadox van de BV Nederland

Column

Het imago dat Nederland in het buitenland heeft, is vooral te danken aan door Nederland zelf in de 18e en 19e eeuw in omloop gebrachte clichés, die daarna met omvangrijke overheidssteun in het buitenland aangeprezen werden. Het lijkt er op dat de Nederlandse... Lees meer

Ondergeschoven kindje

column

Erg vrolijk word je niet van dit nummer van MMNieuws. HRM is binnen de culturele en creatieve sector blijkbaar niet iets waar veel leidinggevenden warm voor lopen. Tsja, dat is niet zo gek in deze vreemde hoek van de economie, waarin het gros van de bedrijven elk maar... Lees meer

Video: een uiterst krachtig communicatiemiddel

Een Hyves profiel, een YouTube kanaal en een Flickr account – steeds meer organisaties in de creatieve sector gebruiken en integreren sociale media in hun communicatiestrategie om in contact te komen met (nieuwe) doelgroepen en bezoekers. Om hier maximaal... Lees meer

Met Vlieg op cultuurtrip

Afgelopen zomer namen in Vlaanderen heel wat kinderen deel aan de activiteiten van Vlieg. Dit jaar was het thema ‘Vlieg feest’. Tal van cultuurcentra, musea en bibliotheken organiseerden een activiteit. Zo zochten kinderen in de Antwerpse bibliotheken naar... Lees meer

Filmtheaters in Nederland: snel doorpakken!

Bioscopen laten op dit moment spectaculaire bezoekcijfers zien, met een omzetstijging van meer dan 13 % in de eerste helft van 2009. En de verwachtingen voor de tweede helft van het jaar zijn nog optimistischer. Blijkbaar zijn de bioscopen niet gevoelig voor de... Lees meer

Custard Factory maakt pas op de plaats

In het voorjaar van 2007 bezocht Colin de Custard Factory in het kader van internationaal onderzoek rondom creatieve clusters. Onlangs vertrok Colin wederom naar Birmingham en maakten opnieuw de stand van zaken op. The Custard Factory: verleden en hedenDe Custard... Lees meer