Selecteer een pagina

Plannen & ideeën

In de Vlaamse bundel Concurrentie in de wereld van Kunst en Cultuur (2008) presenteert Bruno Verbergt een uitvoerig betoog over de toepassing van de concurrentietheorie van strategiegoeroe Michael Porter binnen de podiumkunsten. Geen gemakkelijk opgave, omdat Porter... Lees meer

Bloggen of niet?

Nieuwe media en Web 2.0 ontwikkelingen bieden interessante mogelijk­heden voor culturele instellingen. Het is echter niet eenvoudig om het innovatietempo op deze vlakken bij te houden en de verschillende varianten op waarde te schatten. Moet je als instelling... Lees meer

‘Merk-waardig gedrag’

Met andere woorden

Een van de werkgroepleiders op de BPP-Marketingdag was Marc van Eck, auteur van Internal Branding in de praktijk. Van Eck ziet in internal branding een van de belangrijkste factoren voor het opbouwen van een sterk merk. Medewerkers moeten door het merk bewust worden... Lees meer

Durf is wat nodig is!

Tijdens de middag van de Marketingdag voor de Podiumkunsten heb ik gesproken met verschillende marketingmensen uit de creatieve sector, zoals marketeers van kleine gezelschappen, een groot gezelschap, een koepelorganisatie, een grote onderneming, een festival. Wat... Lees meer

Centraal legt uit

Moeilijke begrippen uitgelegd

MMNieuws verzamelde op de Marketingdag van Bureau Promotie Podiumkunsten een aantal nieuwe, en voor lezers wellicht onbekende termen op het gebied van nieuwe media en communities. Voor hen volgen hieronder diverse termen met hun definitie, verwijzing naar een website... Lees meer

Hyves als marketingtool 2.0

Sommigen werken er al mee, anderen moeten het nog ontdekken: Hyves. Hyves is in Nederland de grootste online community. De leeftijd van de gemiddelde gebruiker is 27 jaar. In mijn studententijd werd ik actief gebruiker – ik verving zelfs mijn gsm deels door... Lees meer

MMNieuws 10 jaar

In het kader van z’n 10-jarig jubileum laat MMNieuws trouwe abonnees aan het woord. Hun indrukken en herinneringen aan 10 jaar marketing- en management­nieuws zijn zeker het lezen waard. Bent u ook benieuwd wie tien jaar geleden een abonnement nam en... Lees meer