Het Bimhuis is het grootste jazzpodium van Nederland, met jaarlijks zo’n 300 concerten. Online zijn we op verschillende sites actief. Naast onze eigen website hebben we een Facebook, Twitter, Last FM, Hyves, MySpace, YouTube en Flickr. Met deze sites willen we...
Lees meer
Voor iedereen die zaterdagavond achter zijn of haar computer hangt en van site naar site hopst zouden we graag wat meer zichtbaar willen zijn. Flinke kans dat een groot aantal van die mensen met hun sociaal netwerk bezig is, of naar dat van andere mensen kijkt. Welk...
Lees meer
De Effenaar maakt gebruik van diverse social media tools, zoals Hyves, MySpace, Facebook, Twitter, Flickr en LastFM. Het bijhouden van deze sites en netwerken is arbeidsintensief, maar ook zeker effectief. Gebruikers van Hyves, MySpace en Last FM geven (vaak)...
Lees meer
Wat verwacht de bezoeker van een website van een theatergroep, een orkest of dansgezelschap, of van een schouwburg of theater? Hij wil behalve duidelijke informatie vooral geprikkeld en geamuseerd worden. Hij wil ‘landen’ op een overzichtelijke en...
Lees meer
Nooit meer stagiairs! Doorn
Vroeger was het leuk om stagiairs en stagiaires rond te hebben lopen. Het betekende vers bloed in de organisatie; heimelijk en met (geveinsde) verbazing (af)luisteren naar hun zinloze dagindeling en problemen met vriendjes en vriendinnetjes; met elkaar – de oude...
Lees meer
What would Google do? Titel ontleend aan titel boek Jeff Jarvis
Net als bij langebaanschaatsen is het stuivertje wisselen welke Nederlander de beste DJ van de wereld is: Van Buuren of Verwest. Winnaars van de popprijs ‘02 en ‘07. Holkenborg en Corsten grepen er net naast. Dat is best knap. Concertboer Mojo bleek...
Lees meer
Ja, wij kunnen het ook! Obama’s nieuwe media campagne van binnenuit
Het eerste debat kijk ik noodgedwongen thuis in mijn appartement in de Amerikaanse universiteitsstad Boston. Ik ben net geland en misschien mede daardoor is de cultuurschok extra groot. Voor mijn gevoel heeft Obama het debat overduidelijk gewonnen. De volgende ochtend...
Lees meer
Stop! Gele kaart! Creatieve industrie wil af van status van sleutelgebied
Giep Hagoort gaf de aftrap voor de discussie met de stelling dat het oordeel van de commissie Scheepbouwer volkomen voorspelbaar was. Volgens hem heeft de overheid, met in haar kielzog de commissie, een vertekend beeld van wat er in de creatieve sector gebeurt. De...
Lees meer
MR Businessmodel schoolt erfgoedsector (I.koppejan@erfgoednederland.nl)
Keynote speaker was Alex Osterwalder, die wereldwijd beter bekend staat als ‘mr. Business model’. Als internationaal business consultant, gespecialiseerd in businessmodelinnovatie, adviseert hij grote bedrijven uit verschillende sectoren. Daartoe ontwikkelde hij aan...
Lees meer
Onderwijs laat van zich horen LOK-Conferentie
Iedere twee jaar organiseert het Landelijk Overleg Kunstlectoren (LOK) een conferentie, en dit jaar fungeerde de HKU als gastheer. Aangezien de betrokken lectoraten onderzoek doen naar thema’s die relevant zijn voor de creatieve sector, was de keuze voor het thema...
Lees meer