Selecteer een pagina

FESTIVALS EN NIEUWE MEDIA

Onderzoeksbureau Letty Ranshuysen voerde dit jaar in samenwerking met Marije Jansen Communicatie in Cultuur voor de tweede keer inventariserend onderzoek uit onder podiumkunstenfestivals. De eerste keer betrof het een onderzoek onder negen zomerfestivals in 2003. Dit... Lees meer

Loyale theaterbezoekers gezocht

Elk theater heeft belang bij loyale bezoekers. Zo is het drie tot vijf keer goedkoper om bestaande bezoekers te behouden dan om nieuwe bezoekers aan te trekken. Loyale bezoekers besteden meer en zorgen voor goede mond-tot-mondreclame. Ook zijn er voordelen voor de... Lees meer

Cultuurclustering: krankzinnig creatief?

Krankzinnig creatief is het clusteren van verschillende organisaties en voorzieningen natuurlijk niet. Cultuurclustering is van alle tijden en kent wereldwijd talloze verschijningsvormen, van een virtueel netwerk tot een fusieorganisatie in één gebouw.  Grafisch... Lees meer

Games, commercie en musea

Op het eerste gezicht lijkt gaming vooral een vorm van laagdrempelig vermaak. Bij nadere beschouwing blijken de creatieve inspanningen van jongeren binnen games van commercile waarde. Verder zijn er tal van educatieve en museale toepassingen die games een ander... Lees meer